رژیم روزه‌داری در سحر

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #67907
    n.fazel
    مشارکت کننده

    ▪ از پرخوری جداً خودداری کنید.
    ▪ خوردن غذاهای حجیم باعث سنگینی معده و احساس ناراحتی در صبح می‌شود. زیرا فشار وارده از طرف معده بر قلب و شش‌ها بیشتر می‌شود.
    ▪ به‌جای مصرف مواد قندی و چربی سعی کنید مصرف مواد نشاسته‌ای پیچیده را بالا ببرید چون این مواد به‌طور تدریجی در طی روز هضم و جذب شده مرحله به مرحله انرژی آزاد می‌شود مانند انواع نان به‌ویژه نان‌هائی که با آن آرد کامل تهیه شده باشد.
    ▪ در هنگام سحر، از خوردن غذاهای چرب بپرهیزید. این غذاها به سرعت شما را سیر می‌کند و نمی‌توانید مواد مغذی مورد نیاز را به حد لزوم دریافت کنید.
    ▪ زیاد خوردن هنگام سحری از به‌وجود آمدن احساس گرسنگی در وسط روز جلوگیری نمی‌کند. زیرا بدن بنابر عادت، در میانه روز به غدد گوارشی دستور ترشح شیره گوارشی را می‌دهد و به‌علاوه خالی بودن معده (۳-۴ ساعت بعد از خوردن غذا) باعث تحریک مرکز گرسنگی در مغز می‌شود. اگر بیشتر بخورید فقط عوارض بیشتری در طی روز شما را آزار می‌‌دهد و شاید اضافه وزن پیدا کنید.
    ▪ برای پیشگیری از تشنگی هنگام سحر غذاهای شور نخورید. خوردن میوه به‌ویژه گلابی، انگور، هلو و هندوانه به‌علت داشتن پتاسیم فراوان در ایجاد تعادل لازم برای نمک در خون مناسب است.
    ▪ سعی کنید از همه گروه‌های غذائی انتخاب کنید تا بعد از این مدت دچار کمبود مواد مغذی نشوید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.