روده گاو و گوسفند در سوسیس و کالباس

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #89864
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    فوق‌تخصص گوارش و کبد تأکید کرد سوسیس و کالباس هیچگاه نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای وعده‌های غذایی شود به خصوص اینکه بسیاری از آنها غیراستاندارد هستند و حاوی مواد نگهدارنده مضر مانند نیتریت سدیم و روده گاو و گوسفند و قسمت‌های دورریختنی گوشت هستند.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سیدمؤید علویان به مسئله مصرف سوسیس و کالباس در جوامع شهری اشاره کرد و گفت: زندگی شهری و مشغولیت‌های افراد سبب شده تا مصرف مواد غذایی آماده بیشتر شود.

    وی ادامه داد: فرآورده‌های گوشتی نیمه‌آماده که با نام سوسیس و کالباس آن را می‌شناسیم طیف وسیعی از فرآورده‌های آماده مصرف را در بر می‌گیرد که متأسفانه گرچه حاوی گوشت هستند ولی به علت غیراستاندارد بودن در اکثر موارد حاوی مقادیر زیاد چربی، نمک و مواد نگهدارند‌ه‌اند که تأثیر سوئی بر سلامت انسان دارد.
    این فوق‌تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه اکثر مواد نگهدارنده سوسیس و کالباس حاوی مقادیر زیادی نیتریت سدیم هستند، گفت: اصولاً سوسیس و کالباس بدون این مواد یافت نمی‌شود و مواد نگهدارنده قرمز رنگ گر چه اثرات ضدمیکروبی دارد و به غذا طعم خوشایندی می‌دهد ولی سلامت مصرف‌کننده را با خطر جدی مواجه می‌کند.

    وی توضیح داد: متأسفانه در تهیه سوسیس و کالباس از روده گاو و گوسفند و گوشت‌های مانده بر استخوان‌های گاوها پیر و شیرده استفاده می‌شود که بعضاً به این گازهای پیر و شیرده مواد هورمونی و آنتی‌بیوتیک نیز تزریق شده است که موجب می‌شود سلامت گوشت کاهش یابد.

    علویان با اشاره به غلط بودن تفکر مردم از غذای ساده و ساندویچی، گفت: اصولاً ساندویچ‌ها حاوی چربی، کالری و نمک بیشتری از وعده غذای معمولی هستند و وقتی فرد در کنار آنها از سیب‌زمینی سرخ‌کرده، نوشابه و سس سفید استفاده می‌کند میزان کالری بیشتر از نیاز فرد جذب بدن می‌شود.

    وی به نیاز کودکان و نوجوانان به پروتئین در سن رشد اشاره کرد و گفت: این افراد وقتی در سن رشد هستند نیاز به پروتئین بیشتری دارند و متأسفانه فرآورده‌های سوسیس و کالباس حاوی کلسترول و اسیدهای چرب اشباع زیادی هستند و به هیچ وجه جایگزین مواد غذایی سالم نمی‌شوند.

    این فوق‌تخصص گوارش و کبد با تأکید بر اینکه جوانان و نوجوانان نباید سوسیس و کالباس را به جای وعده غذایی مصرف کنند، گفت: سوسیس و کالباس دارای ارزش غذایی هستند اما هیچگاه نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای وعده‌های غذایی شوند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.