رفع بوی بد دهان با ترفندهای خانگی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #92208
    ezamani
    مشارکت کننده

    بوی بد دهان شما می‌تواند خیلی زود به تنهاترین فرد جمع تبدیل‌تان كند اما محققان می‌گویند این مشكل شایع كه باعث شرمندگی مبتلایانش می‌شود را به سادگی می‌توان با ترفندهای خانگی و تغییر رژیم غذایی برطرف كرد.
    درمان بوی بد دهان با رژیم غذایی
    به نوشته دیلی میل، برای مطمئن شدن از اینكه بوی بد دهان، شما و اطرافیان‌تان را كلافه می‌كند یا نه، می‌توانید پشت قاشق را بلیسید و صبر كنید خشك شود.اگر بعد از خشك شدن قاشق بوی بدی به مشام‌تان رسید، معنایش این است كه شما با بدبویی نفس‌تان دیگران را آزار می‌دهید.
    به گزارش مجله سیب سبز، گذشته از این محققان می‌گویند غذایی كه می‌خورید هم می‌تواند باعث بد بو شدن دهان‌تان شود و به همین دلیل توصیه می‌كنند كه برای رها شدن از این وضعیت توصیه‌های زیر را رعایت كنید.
    برای رفع بوی بد دهان كمتر گوشت بخورید
    محققان می‌گویند جویدن آدامس یا برگ نعنا می‌تواند دهان‌تان را برای لحظاتی خوشبو كند اما نمی‌تواند علت اصلی آن را از بین ببرد. برای كمتر كردن بوی بد دهان‌تان باید با رژیم غذایی كه پروتئین بالایی دارد، خداحافظی كنید تا به‌خاطر بیشتر شدن باكتری‌هایی كه در دهان شما فرصت زندگی كردن پیدا می‌كنند، نفس‌تان بوی بد نگیرد.
    برای رفع بوی بد دهان هویج بخورید
    برای خلاص شدن از این مشكل باید كمتر سراغ خوراكی‌هایی مثل سیر، پیاز، غذاهای تند و قهوه بروید اما می‌توانید با جویدن هویج خام و سیب بزاق دهان‌تان را تحریك كنید و باعث شوید با بیشتر شدن ترشح، باكتری‌هایی كه دهان شما را بد بو می‌كنند از بین بروند. غذاهای ترش هم از دیگر گزینه‌هایی هستند كه برای تحریك بزاق می‌توانید سراغ‌شان بروید.
    برای رفع بوی بد دهان ادویه‌ دوست شوید
    ادویه‌هایی مانند دارچین، هل، میخك، رازیانه و شوید هم بوی بد دهان را كم می‌كنند و اگر علت بد بو شدن دهان‌تان مشكلات معده شما نباشد، می‌توانید آن را از بین ببرند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.