رفع افسردگی با این آبمیوه های خوشمزه

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #91327
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    ورزش معتدل اعضا و حرارت غریزی را تقویت می‌کند، افراد باید بدانند هنگام ورزش کردن زمانی که نفس تند شود و ضربان قلب بالا رفت و صورت گُلگون و سرخ شد باید دست از ورزش کردن بکشند چرا که اگر ورزش را ادامه دهند زمینه بیماری و ضعف حرارت غریزی ایجاد می‌شود.

    سید جواد علوی کارشناس طب سنتی در این رابطه افزود: فصل تابستان به انتهای خود نزدیک است و با شروع فصل پاییز افراد باید تدابیر خاصی را رعایت کنند، در تقویم رومی معمولاً 10 روز زودتر از تقویم شمسی ماه جدید آغاز می‌شود و به عبارت دیگر از چند روز دیگر فصل پاییز آغاز می‌شود.

    به گفته وی در پاییز بیماری‌ها بیشتر بروز پیدا می‌کند که می‌تواند به دلیل تجمع مواد زائد از فصل تابستان در بدن باشد. به عبارت دیگر تغییر آب و هوا از گرم و خشک به سرد و خشک خود زمینه بروز بیماری‌هاست.

    این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: در فصل پاییز بیماری‌های روان پریشی مانند افسردگی, بی‌خوابی, استرس یا دلشوره‌ها و .. بیشتر بروز پیدا می‌کند، همچنین بیماری‌های سرد مانند سیاتیک, دردهای مفاصل, کم خونی, بیماری‌های گوارشی بیشتر می‌شود. بنابراین بسیاری از افراد از شدت بیماریشان در پاییز شکایت دارند.

    وی افزود: خارش پوست و خشکی پوست از دیگر مشکلات فصل پاییز است که رعایت آداب صحیح غذا خوردن و کاهش مصرف مواد غذایی با طبع سرد مانند عدس, گوشت گاو و فست فودها, بادمجان, انواع سُس‌ها و … از ازدیاد سودا در این فصل پیشگیری کنند.

    این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: مصرف آب سیب، فالوده سیب، آب هویج، هویج پخته یا مصرف دمنوش‌های گیاهی مانند گاوزبان, بادرنجبویه, استخودوس و … می‌تواند به کاهش بیماری‌های روان پریشی مانند افسردگی کمک کند چرا که دمنوش‌های یاد شده قلب را قوت می‌بخشد و مانع بروز این بیماری‌ها می‌شوند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.