رابطه کیست تخمدان و قند های ساده

در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71295
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    به طور طبیعی، مصرف قند باعث تحریک پانکراس مي‎شود تا انسولین ترشح کند؛ ولی در چرخه های فیزیولوژیکی بدن، مصرف مقدار زیاد و بیش از حد، قند به صورت چربی در بافتها ذخیره می شود و چاقی پیش می رود.
    حال این نکته بسيار اهمیت دارد که تجمع چربی اطراف سلولها مانع از رسيدن انسولین به سلولها مي‎شود؛ در نتیجه, کار باز کردن راه (کانال) عبوری گلوکز به داخل سلولها با مشکل مواجه می شود. تجمع قند در خون باعث شروع «دیابت» (نوع – 2) است.
    از طرف دیگر, زیادی تجمع قند در بانوان بر روی تخمدانها اثر مي‎گذارد و تخمدانها ازخود واکنش نشان می دهند و «هورمون مردانه» یا «آندروژن» توليد مي‎كنند. این موضوع زیاد خوشایند نیست؛ زیرا آندروژن, مانع از آزاد شدن تخمک از تخمدان مي‎شود و در نتیجه, تخمکها در تخمدان جمع مي‎شوند و حالت رشته تسبیح به خود می گیرند (این مطلب با سونوگرافی مشخص مي‎شود).
    وقتی تخمکها آزاد نشوند, پس جسم زردی (باقیمانده کیسه نگهدارنده تخمک) هم تولید نمی گردد. وقتی جسم زردی تولید نشود, پس هورمون پروژسترون هم تولید نمی شود. مسلم است كه بدون پروژسترون, تنظیم چرخه قاعدگی به هم خورد و خونریزی های بدون نظم به وجود می آید. اگر اين حالت ادامه پيدا كند, در آينده سبب ناباروري مي‎شود.
    علايم:
    1ـ آکنه و جوشهای چربی زیاد
    2ـ رشد بیش از حد موها در صورت و سینه
    3ـ اضافه شدن وزن
    4ـ درد در ناحیه پشتی و لگن خاصره
    5ـ شروع علايم دیابت نوع دوم
    6ـ فشار خون و تنگی نفس
    7ـ قهوه ای و تیره شدن پوست در نواحی گردن, بازوها و صاعد و همین طور در سینه
    8ـ افزایش چربی (کلسترول) خون
    9ـ مشکلات تخمک گذاری ماهانه
    روشهای متعددی برای درمان‌آن وجود دارد كه عبارت اند از:
    1ـ مهمترین و اصلی ترین موردی که می توان اشاره کرد, برنامه غذایی بدون قند است. منظور از آن, این نیست که به طور كلي مصرف قند متوقف شود! نه؛ بلکه مصرف قند های ساده منع و استفاده از منابع پیچیده که سرعت جذب آنها پایین تر است توصیه می شود.
    2ـ ورزش کردن باعث از بین رفتن چربیهای زايد بدن می شود و گلوکز براحتی جذب سلولها مي شود و مشکلات (PCO) را به مرور از بین می برد.

    #97924
    i9012863
    مشارکت کننده

    ممنون از مطلب جالبتون…من حدود 9 ماهه که متوجه شدم کست تخمدان دارم و بسیار بزرگ بود که استراحت مطلق داشتم و با استفاده از قرصهای پروژسترون از 7 cm به 1.5 cm رسید….دکترم گفتن که لایه ضخیمی روی تخمدانم هست که هنگام عمل سزارین اون رو هم در میارن…اما من هنوز نتونستم باردار بشم و از این نگرانم…و البته سنم هم بالا میره و الان 33 سالم هست…موهای صورتم هم که دیگه…………..
    ممنون میشم دوستانی که این مشکل رو دارن یا داشتم تجربشون رو در اختیارم بذارن چون واقعا اعتماد به نفسم رو برای بیرون رفتن از خونه از دست دادم …هم چاق شدم و هم ریزش موی زیاد و موهای زاید

    #97938
    lovelorn
    مشارکت کننده

    درود بر شما
    عزیزم من تجربه این مشکل را داشتم اما نباید اعتماد به نفستو از دست بدی بهتره باهاش کنار بیای اگر نه عذابت میده اولین قدم سعی کن وزن تو کم کنی این خیلی کمکت میکنه میدونم سخته چون نا هماهنگی هورمون ها باعث میشه بدنت به کاهش وزن مقاومت نشان بده اما با فعالیت بدنی منظم و رژیم غذایی مناسب حتما موفق میشی موهای زاید و ریزش مو همیشه هست اما باید پیش دکتر متخصص درمان کنید . زمان را از دست نده درمان و خیلی زود شروع کن

    #97943
    i9012863
    مشارکت کننده

    ممنونم از شما lovelorn
    من الان حدود 20 روز هست که رژیم غذاییم رو شروع کردم با این کلینیک و حدود 4 کیلو کم کردم ووواما ریزش مو و درد سینه عذابم میده چون پرولاکتینم هم بالا بوده
    ایا با کم کردن وزن با اینکه سنم بالا داره میره میتونم باردار بشم؟؟؟

    #97950
    madjd
    مدیرکل

    از همه مهتر این است که استرس و نگرانی را از خود دور کنید.
    امیدواریم به زودی خبر بارداری خود را به ما بدهید.

    #97961
    lovelorn
    مشارکت کننده

    درود بر شما
    بله حتما باردار می شید کیست هایی که سایز بزرگ می کنند با دارو کوچک می شن حتی قابل جراحی هست و می شه برش دارید اما دوباره ایجاد میشه و رشد می کند اما امکان بارداری خیلی بیشتر از اشخاصی دارید که کیست های ریز دارن و باعث کم کاری تخمدانشون میشه و حتی تخمک قابل باروری نمی سازند کیست شما قابل درمان و میتونید باردار شید اما بهتره درمان بارداری هم از الان پیش دکتر متخصص خوب شروع کنید زمان را از دست ندید .

    #97987
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    سلام
    از اینکه شما راه صحیح رو انتخاب کردید بسیار خوشحالم و اطمینان دارم که به زودی نتیجه مثبتی خواهید دید. همین طور که دوستمون گفتن در کنار رژیم غذایی تحت نظر متخخص زنان باشید و اعتماد به نفستون رو حفظ کنید و زیاد نگران آینده نباشید.
    مهم اینه که شما کار درست رو انجام می دید و سعیتون رو می کنید، اینجوری در آینده هیچ پشیمانی نخواهید داشت.
    به امید خبر های خوب

در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.