رابطه رازآلود كم‌خوابي و سرطان روده

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71143
    matin
    مشارکت کننده

    رابطه رازآلود كم‌خوابي و سرطان روده
    يك بررسي جديد نشان مي‌دهد رابطه مستقيمي ميان كم‌خوابي و سرطان روده وجود دارد.
    به گزارش هلث‌دي، دانشمندان دانشگاه نيويورك با بررسي، تجزيه و تحليل اطلاعات پزشكي 1240 بيمار پي بردند اشخاصي كه به طور ميانگين هر شب كمتر از 6 ساعت مي‌خوابند 50 درصد بيشتر از افرادي كه هر شب 7 ساعت مي‌خوابند در معرض ابتلا به سرطان روده قرار دارند. محققان ساعات و مشكلات خواب يبماران را پرسيدند و سپس به معاينه آنها پرداختند.پزشكان اعلام كردند: پس از كولونوسكوپي 338 نفر از بيماران كه هر شب كمتر از 6 ساعت مي‌خوابيدند پي بردند به سرطان روده مبتلا هستند.
    دكتر لي‌لي، سرپرست اين تحقيق در دانشگاه نيويورك گفت: اين نخستين مطالعه‌اي است كه رابطه معنادار كم‌خوابي و سرطان روده را نشان مي‌دهد.متخصص دانشگاه نيويورك ادامه داد: افزايش احتمال ابتلا به سرطان روده به علت كم‌خوابي با علل ديگر از جمله وراثت خانوادگي و مصرف بيش از حد گوشت قرمز قابل مقايسه است.
    دكتر لي‌لي ادامه داد: كمبود ساعات خواب سلامت عمومي را به اندازه ديابت، ‌چاقي، بيماري و سكته قلبي به خطر نمي‌اندازد اما بايد مردم را تشويق كرد تا دست‌كم 7 ساعت بخوابند.محققان دانشگاه نيويورك در پايان گفتند: با اين وجود هنوز منشا ابتلا به سرطان روده به علت كم‌خوابي مشخص نيست. اما تئوري‌هاي مختلفي از جمله عدم ترشح هورمون ملاتونين و مقاومت انسولين مطرح شده است.
    منبع: healthday 14 فوريه

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.