دیابتی‌ها و مبتلایان به سنگ کلیه از آب کرفس غافل نشوند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87806
    z.yari
    مشارکت کننده

    کرفس از سبزي‌هاي حاوي فيبر زياد است که بر سلامت دستگاه گوارش تاثير فراوان دارد.
    كرفس خاصيت هضم‌كنندگي خوبي دارد و از ديگر خواص آن مي‌توان به مقابله با سرطان و کاهنده فشارخون و کلسترول خون اشاره كرد.
    ساقه کرفس ويتامين زيادي ندارد ولي برگ‌هاي آن حاوي ويتامين A و C است، نوشيدن آب كرفس براي كساني كه درصدد كاهش وزن هستند يا از رژيم غذايي كم‌انرژي پيروي مي‌كنند، بسيار مناسب است. البته هرچند نوشيدن آب کرفس باعث مي‌شود مقادير زيادي از فيبر موجود در آن به‌طور کامل به بدن نرسد ولي در مقايسه با مصرف ساير آبميوه‌ها مثل آب پرتقال که هر ليوان آن 120 کيلوکالري به بدن مي‌رساند، كالري كمتري دارد.
    علاوه بر اين، مصرف آب کرفس براي کساني که به بيماري ديابت مبتلا هستند، بسيار مفيد است و از آب کرفس حتي مي‌توان به‌عنوان يک ملين طبيعي و ضديبوست استفاده کرد چراكه آب کرفس ادارارآور بوده و پتاسيم و سديم موجود در آن، تنظيم‌کننده مايعات بدن است.
    آب کرفس براي رفع التهاب مفاصل و انقباض عضلاني ماهيچه‌ها نيز کاربرد دارد و مصرف اين سبزي براي بيماران مبتلا به آسم و آرتروز بسيار مناسب است.
    بهترين زمان برای اثر بهتر آب کرفس، مصرف آن صبح زود و با معده خالی است و افرادي كه ولع بسيار براي خوردن غذا دارند، مي‌توانند آب کرفس بخورند زيرا ولع خوردن غذا را به‌خصوص موادخوراكي شيرين را كاهش مي‌دهد.
    مبتلايان به سنگ كليه از مصرف كرفس غافل نشوند، مصرف كرفس در افرادي که دچار سنگ‌هاي مجاري ادراري هستند مي‌تواند باعث از بين رفتن اين سنگ‌ها بشود. آب کرفس از بين برنده قوي سموم بدن است و مصرف آن باعث شکستن و حذف سنگ‌هاي کليوي مي‌شود
    با وجود تمامي اين خواص، توصيه مي‌شود زنان باردار از آب کرفس استفاده نکنند چون باعث ايجاد نقص عضو يا سقط جنين شود .

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.