دو کلمه درباره نان سير!

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #82526
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    نان سير، با اينکه از 2 ماده غذايي با ارزش تغذيه‌اي بالا يعني نان و سير ‌تشکيل شده است اما حاوي ماده غذايي پرکالري ديگري به‌نام پنير پيتزا هم هست و همين ماده غذايي است که طعم فوق‌العاده‌اي به اين پيش‌غذا مي‌دهد. نان سير، جزو خوراکي‌هاي پرکالري است که شايد بتوان کالري آن را با برخي از غذاهاي اصلي برابر هم دانست…
    از طرف ديگر، اين پيش‌غذا جزو خوراکي‌هايي است که به‌صورت گرم و تازه سرو مي‌شود و مي‌تواند تا اندازه قابل قبولي، محرک اشتها باشد. به اين ترتيب، مصرف آن قبل يا بعد از غذاي اصلي براي بچه‌هاي لاغر و بدغذا يا افراد بزرگسالي كه كمبود وزن دارند، توصيه مي‌شود. اين در حالي است که به‌دليل کالري فراوان، خوردنش بيشتر از ماهي يک يا دو بار به افراد داراي اضافه‌وزن توصيه نمي‌شود. در ضمن، والدين عزيز بايد توجه داشته باشند که علاقه فرزندشان به مصرف نان سير را براي آنها تبديل به يک عادت نکنند.
    به‌علاوه، اين پيش‌غذا يک فست‌فود است و خيلي از بچه‌ها و بزرگ‌ترها، ترجيح مي‌دهند آن را با نوشابه ميل کنند. همراه‌کردن نوشابه با اين خوراکي، باعث افزايش چند برابري کالري آن مي‌شود و اگر قرار باشد افراد لاغر يا بچه‌هاي بدغذا، نان سير را حتما همراه نوشابه‌هاي شيرين و گازدار ميل کنند، بهتر است قيد خوردن آن را بزنند تا سلامتشان به خطر نيفتد. البته اگر خودتان بخواهيد در منزل، نان سير تهيه کنيد، مي‌توانيد از نان‌هاي سبوس‌دار استفاده كنيد. اين کار، هم باعث افزايش ارزش تغذيه‌اي آن مي‌شود و هم تنوعي به طعم آن مي‌بخشد. در ضمن بهتر است از افزودن سس‌هاي پرکالري به اين پيش‌غذا خودداري کنيد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.