دو راه ساده و ارزان برای بهبود چربی و قند خون بالا

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87007
    z.yari
    مشارکت کننده

    ورزش کردن
    یکی از مهم‌ترین راههای کنترل و کاهش قند خون ورزش (پیاده روی) در روز به مدت ۳۰ دقیقه است.
    ورزش به دیابتی‌ها کمک می‌کند از شر حملات قلبی نابینایی و آسیب‌های عصبی درامان باشند. وقتی غذا می‌خورید سطح قند خون افزایش می‌یابد هرچه سطح قند خون افزایش یابد، قند بیشتری به سلول‌ها می‌چسبد. وقتی که قند به سلول‌ها بچسبد دیگر نمی‌تواند از آن جدا شود و تبدیل به ماده ای مضر به نام سوربیتول می‌شود که این ماده باعث نابینایی و ناشنوایی و آسیب‌های مغزی و قلبی و سندرم پاهای سوزان و… می‌گردد.
    وقتی که قند خون وارد بدن می‌شود در سلول‌های کبد و ماهیچه ذخیره می‌شود. اگر سلول‌های کبد و ماهیچه از کربوهیدرات اشباع باشند، قندها دیگرجایی برای رفتن ندارند. اگر ذخیره سلول‌های ماهیچه به واسطه ورزش کردن مصرف گردد بعد از صرف غذا، قندها بوسیله ماهیچه جذب می‌شوند و مقدار آن‌ها در خون افزایش نمی‌یابد؛ بنابراین با یک برنامه ورزشی منظم می‌توانیم ذخیره قند ماهیچه‌ها را کاهش دهیم و در نتیجه عوارض بیماری دیابت را نیز کاهش دهیم.
    ورزش همراه با استفاده از داروهای کاهش‌دهنده قند خون علاوه بر افزایش تأثیر مثبت دارو، در به تأخیر انداختن عوارض جسمانی دیابت نقش مهمی دارد و از تشدید بیماری جلوگیری می‌کند. تحقیقات نشان داده است فعالیت بدنی، میزان ترشح هورمون انسولین که برای جذب گلوکز ضروری است را افزایش داده و ترشح هورمون‌های بدن را تنظیم می‌کند بنابراین فعالیت ورزشی برای مدت ۱۵۰ دقیقه در هفته، مدت زمان مناسبی برای افراد دیابتی تلقی می‌شود.
    پرهیز از استرس
    در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از افراد بزرگسال از اضطراب و استرس رنج می‌برند. این عارضه که روز به روز در جامعه در حال افزایش است، با اختلال در میزان ترشح هورمون‌های بدن، باعث افزایش میزان قند خون می‌شود. حذف این عامل مضر از زندگی و یا حداقل دوری از آن تا حد امکان تأثیر بسزایی در کنترل دیابت دارد. متخصصان ورزش، پیاده‌روی در ساعات مشخصی از روز، پرداختن به فعالیت‌های مورد علاقه و کنار آمدن با شرایط محیطی فعلی را مهم‌ترین راهکار مبارزه با استرس می‌دانند.
    استفاده مناسب و کافی از این مواد یکی از اولین، راحت‌ترین، بی‌ضررترین و اقتصادی‌ترین روش‌های کاهش چربی و قند خون در افراد است. امروزه استفاده مناسب و کافی از فیبرهای غذایی یکی از اولین، راحت‌ترین، بی ضررترین و اقتصادی‌ترین روش‌های کاهش چربی و قند خون در افراد می‌باشد. فیبر یا الیاف موادی هستند که در دیواره سلولی گیاهان یافت می‌شوند و قابل گوارش درمعده انسان نیستند و قادرند بدون آنکه جذب شوند از دستگاه گوارش عبور کنند.
    فیبرها در مسیر عبور از دستگاه گوارش آب را در خود نگه می‌دارند و برخی از آن‌ها با اتصال خود به مواد دیگر، خواص درمانی پیدا می‌کنند. فیبرها در میوه و سبزی، غلات و حبوبات کامل به فراوانی یافت می‌شوند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.