دستگاه‌های لاغری موضعی به هیچ وجه درمان چاقی محسوب نمی‌شوند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #92495
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    دبیر اجرایی پنجمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران درباره تجهیزات درمان موضعی لاغری اعم از کرایولیپولیز، لیپوماتیک و …گفت: این گروه از درمان‌ها تحت عنوان بادی کانتورینگ منحصر به وجوه زیبایی و ظاهری بوده و به هیچ وجه درمان چاقی و اضافه وزن به حساب نمی‌آیند.

    به گزارش روابط عمومی پژوهشکده غدد درون ریز ومتابولیسم دانشگاه شهید بهشتی دکتر محمد هاشمی درباره کارایی و اثربخشی داروهای جدید درمان چاقی که در داروخانه ها موجود اند و خاصیت دفع چربی دارند گفت: اساسا درمان اصلی چاقی اصلاح شیوه زندگی به مفهوم رعایت الگوی صحیح تغذیه و فعالیت بدنی مناسب است و بدون در نظر گرفتن این دو اصل سایر درمان‌ها فاقد پشتوانه علمی هستند.

    وی افزود: در این میان داروهایی هستند که می‌توانند به فراخور وضعیت بیمار به روند کاهش وزن ایشان اندکی کمک کنند اما باید در نظر داشت دارو تنها و تنها با تجویز پزشک و تهیه از مراکز مجاز عرضه دارو که داروخانه‌ها هستند، اجازه مصرف پیدا می‌کنند.

    دبیر اجرایی پنجمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران با تاکید بر اینکه عمدتا داروهای تبلیغ شده در رسانه‌ها داروهای غیرمجاز هستند گفت: دارو یک کالای مصرفی معمولی نیست تا افراد به تشخیص خود آن را انتخاب کرده و مصرف کنند. دارو کالایی است که با توجه به نیاز بیمار و در نظر گرفتن مضرات و منافع آن فقط بایستی توسط پزشک تجویز شود، بنابراین تهیه دارو از منابعی غیر از داروخانه‌ها و بدون تجویز پزشک قطعا مردود است.

    وی همچنین درباره تجهیزات درمان موضعی لاغری اعم از کرایولیپولیز، لیپوماتیک و …گفت: این گروه از درمان‌ها تحت عنوان بادی کانتورینگ منحصر به وجوه زیبایی و ظاهری بوده و به هیچ وجه درمان چاقی و اضافه وزن به حساب نمی‌آیند.

    هاشمی افزود: گرچه برخی از این روش‌ها مشروط بر سلامت تکنولوژی بکار رفته و کاربرد توسط مراکز مجاز ارائه خدمات می‌توانند به کاهش سایز بیماران در کنار درمان اصلی (اصلاح شیوه زندگی) کمک کنند ولی هیچکدام به تنهایی درمان چاقی محسوب نمی‌گردند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.