دستورالعمل‌های مفید غذایی برای دیابتی‌ها

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #91535
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    یکی از شایع‌ترین سؤالات دیابتی‌ها این است که باید چه بخورم؟ دیابت اختلال سوخت و ساز بدن است و متخصصان تغذیه و سایر متخصصان بهداشتی را بر آن داشته که برای بیماران مبتلا رژیمی سالم را طراحی کنند.

    به گزارش پایگاه خبری سلامانه، یک رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات، غلات کامل، پروتئین بدون چربی به همراه ورزش‌های منظم برای دیابتی‌ها بسیار مفید است.

    بیماران باید همچنین در تلاش برای ثابت نگه داشتن قند خون نزدیک به حد نرمال باشند تا از عوارض بلند مدت دیابت مانند فشار خون بالا و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی جلوگیری شود.

    خوردن غذاهای خانگی و تازه و اجتناب از غذاهای فراوری شده به بیماران توصیه می‌شود. در کنار آن چربی‌های غذا باید عاقلانه انتخاب شوند. کاهش مصرف گوشت یا مرغ با پوست، محصولات لبنی پرچرب، چوب مارگارین، غذاهای سرخ شده، یا چربی‌های ترانس به شدت توصیه می‌شود. استفاده از روغن زیتون و یا کلزا برای طبخ به جای روغن‌های ترانس یا سس‌ها مفید است.

    کربوهیدارت ها نیز باید عاقلانه انتخاب شود. کاهش مصرف قندهای ساده، اجتناب از نوشیدنی‌های ورزشِی و عصاره‌های میوه را باید رعایت کرد. مصرف حداقل سه فنجان محصولات لبنی کم چرب به بیماران توصیه می‌شود. محدود کردن مصرف سدیم، خوردن غذاهای غنی از پتاسیم، خوردن غلات بیشتر، کاهش مصرف تخم مرغ، اجتناب از مصرف الکل و استعمال سیگار، مصرف دانه‌ها و آجیل، و … به بیماران توصیه می‌شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.