در زمستان کامکوات بخورید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87666
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    زمستان که از راه می‌رسد، سروکله میوه‌هایی از خانواده مرکبات در تمام میوه فروشی‌ها پیدا می‌شود اما در این میان کامکوات با وجود خاصیت زیادی که دارد،نتوانسته طرفداری پیدا کند.

    به گزارش برنا، این میوه که با پوست مصرف می‌شود از سایر اعضاء خانواده‌ی مرکبات بهتر است .پوسته‌ی آن دارای روغن‌های ضروری مورد نیاز بدن، آنتی اکسیدان و فیبر است. 100 گرم از این میوه 17 درصد از فیبر مورد نیاز روزانه‌ی بدن ما را تأمین می‌کند. به علاوه با خوردن این میوه مقدار قابل توجهی تانن، پکتین، همی سلولز و دیگر پلی‌ساکاریدهای غیر نشاسته ای (NSP) وارد بدن ما می‌شود.

    با مصرف این میوه به صورت تازه، ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند کاروتن‌ها، لوتئین، زاگزانتین و تانن‌ها دریافت می‌شود. ترکیبات روغنی بسیار مفیدی که در پوست این میوه وجود دارد عبارت است از لیمونن، پینن، برگاموتن، کاریفیلن، هومولن و مورولن.

    به علاوه این میوه دارای ویتامین‌های آنتی اکسیدانی چون ویتامین A ، C و E است. وجود تمامی این ترکیبات آنتی‌اکسیدان در این میوه‌ی جالب موجب شده که مصرف تازه آن بتواند به راحتی ترکیبات اکسیدانی را از بدن ما جمع‌آوری کرده در نتیجه از بروز سرطان، دیابت، عفونت و بیماری‌های دژنراتیو بکاهد.

    این میوه نیز مانند پرتقال دارای ویتامین C به مقدار زیاد است. کامکوات دارای مقدار قابل توجهی از ویتامین‌های خانواده‌ی B مانند تیامین(B1)، نیاسین (B3)، پیریدوکسین (B6)، فولات و اسید پانتوتنیک است.

    این ویتامین‌ها به عنوان کوفاکتور فرآیندهای متابولیسم کربوهیدرات، پروتئین و چربی در بدن فعالیت می‌کنند.
    این میوه علاوه بر ویتامین فراوان دارای برخی از املاح مانند کلسیم، مس، پتاسیم، منگنز، آهن، سلنیوم و روی است.. 100 گرم از نوع خشک شده‌ی این میوه دارای 640 میلی گرم پتاسیم، 162 میلی گرم کلسیم و 03/2 میلی گرم آهن است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.