در زمان آلودگی هوا چه نوع تغذیه ای بهتر به ما کمک می کند؟

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69376
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    یکی از عواملی که سبب کاهش توان افراد در انجام کارهای روزمره زندگی شده و حتی در دراز مدت می تواند بیماری هایی مزمن نظیر بیماری قلبی عروقی و انواع سرطان را در فرد ایجاد نماید افزایش میزان رادیکال های آزاد در بدن است. به هنگام آلوده بودن هوای استنشاقی روزانه به مقادیر بالا رادیکال آزاد در بدن تولید می شود لذا بسیار حائز اهمیت است که در این دوران بحرانی به تغذیه خود اهمیت بیشتری دهیم. از جمله موارد مهمی که جهت کاهش عواقب ناشی از تجمع رادیکال های آزاد در بدن توصیه می شود مصرف آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی است. حتما توصیه می شود چه در محیط منزل چه در محیط کار و حتی پشت فرمان اتومبیل از مواد غذایی نظیر کرفس ، اسفناج،گوجه فرنگی،لیمو شیرین،نارنگی ،پرتقال و برگه سبز کاهواستفاده شود. این مواد غذایی از نظر ویتامین ث بسیار غنی می باشند به علاوه مصرف آجیل خام به لحاظ دارا بودن عنصر سلنیم نقش مهمی در کاهش رادیکال های آزاد در بدن دارد. توصیه می شود در روزهای آلوده از منابع ویتامین E نظیر جوانه گندم و آجیل استفاده شود البته ذکر این نکته ضروری است که برای افرادی که به لحاظ شغلی بیشتر در هوای آزاد هستند مصرف مکمل ویتامین E بسیار مفید می باشد. حتی الامکان توصیه می شود در روزهایی که آلودگی هوا بسیار زیاد است از غذاهای چرب مخصوصا چربی های جامد حیوانی و گیاهی استفاده نشود چراکه مصرف چنین غذاهایی سبب تشدید کاهش توان بدنی و ذهنی فرد در طول روز خواهد شد.

    #96293
    mosavi
    مشارکت کننده

    مطلب جالب و کاربردی بود. ممنون

    #96298
    madjd
    مدیرکل

    دلایل شما برای مصرف چند ماده غذایی ذکر شده در زمان آلودگی هوا منطقی است
    جدیدا از مصرف شیر نیز زیاد گفته میشود
    نظر شما چیست؟

    #96301
    mary3994
    مشارکت کننده

    جالبه اما واقعا” درتهران با اين آلودگي بالا موثره ؟ كسي كه سالم ازشدت آلودگي توي خيابون بيهوش ميشه !!!!! بايد ديد ميزان آلودگي تا چه حدي باشه اين تغذيه هاي كمك مي كنه ؟؟؟؟

    #96304
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    خانم mary با شما در این که چگونگی تغذیه نمی تواندبه مقابله 100 % با آلودگی های بسیار شدید بپردازه موافقم ولیکن به هرحال با تغذیه سالم و متناسب تا حد زیادی از عواقب چنین شرایطی کاسته می شود . منظور از برنامه غذایی متناسب هم برنامه ای که با رادیکال های آزاد ناشی از آلودگی به مقاومت بپردازه و چنین برنامه ای نیز رژیم غنی از مواد ضد رادیکال یا همان آنتی اکسیدان ها می باشد . از آنتی اکسیدان ها هم می توان به ویتامینهای C ,E, A و ماده معدنی سلنیم اشاره کرد که مواد غذایی غنی از آنها در متن آورده شده است .
    (بنابراین دلایل من برای مصرف مواد غذایی ذکر شده محتوای بالای آنتی اکسیدانی آنها ست )

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.