درمان سوختگی‌ها با آناناس

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87702
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    آناناس یک میوه بسیار خوشمزه است که از خواص زیادی برخوردار می باشد از جمله پیشگیری از سرطان ها و درمان سوختگی ها امروز در دکتر سلام قصد داریم شما را با آناناس و خواص آن آشنا کنیم به همین منظور عکس هایی از آناناس را برای شما دوستان عزیز تهیه کرده ایم
    آناناس نوعی میوه است که ریشه آن از جنوب برزیل و پاراگوئه است. بزرگی آن ۱–۱٫۵ متر و بزرگی برجستگی روی آن تا ۳۰–۱۰۰ سانتیمتر است.این میوه نوعی میوه چندگانه است.

    این گیاه بومی دائمی ناحیه گرمسیری قاره‌ای آمریکا است. میوه‌های خاردار و مطبوع آن از کوبا، پورتوریکو و هاوایی از نظر محصول، آناناس در رتبه اول قرار داد. آب و میوه‎ی گوشت این میوه را به مقدار زیاد کنسرو می‌کنند همچنین در جزایر فیلیپین از برگ‌های خاردار آن رشته‌هایی به دست می‌آید که با آن پارچه می‌بافند.

    ترکیب شیمیایی

    میوهٔ رسیدهٔ آناناس حاوی مواد زیر است : ویتامین A، ویتامین C، ویتامین‌های گروه B، کلسیم، فسفر، آهن، اسید سیتریک، اسید مالیک، بعلاوه میوهٔ خام و رسیدهٔ آناناس حاوی یک آنزیم پروتئولیتیک بنام بروملین یا بروملائین است که اولین مرتبه درسال ۱۹۸۱ از آن استخراج شده و در در پایین ساقهٔ آن نیز فراوان است .
    کاربرد دارویی آناناس

    بروملائین که از میوهٔ آناناس به دست می‌آورند برای درمان بیماری‌های زیر مصرف می‌شود: بعنوان ضد آماس پس ازاعمال جراحی دندان، جراحی زنان، جراحی عمومی، برای درمان کوفتگی‌ها، خونمردگی‌ها و زخم‌های بعد از تصادفات، آبسه‌ها بکارمی رود.از میوهٔ آناناس و عصارهٔ آن نیز در گیاه درمانی درموارد زیر استفاده می‌شود:

    قبل از زایمان برای تحریک انقباضات رحم و کوتاه کردن مدت زایمان.
    درمان زخم‌ها و بیماریهای دهان.
    بیماریهای دستگاه ادراری.
    بیماری‌های زنان.
    امراض دوران پیری.
    درمان سوختگی‌ها.
    درمان آماس وریدها.
    خیز یا ورم ریه‌ها.
    پیشگیری از سرطان‌ها.
    پیشگیری از بروز زخم‌ها.
    درمان سینوزیت.
    درمان حساسیت ها(آلرژی‌ها)

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.