درمان تهوع بارداری، چند پیشنهاد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #94744
    m.adibian
    مشارکت کننده

    خوردن غذا قبل از احساس گرسنگی می تواند جلوی تهوع را بگیرد. شکم خالی بیشتر باعث تهوع می شود.
    در سه ماهه ی اول بارداری (و گاهاً سه ماهه ی دوم و حتی سوم) به خاطر تغیررات هورمونی، زنان حالت تهوع پیدا می کنند. حالت تهوع اصلاً خوش آیند نیست، اما مشکل اصلی اینجاست که تهوع بارداری باعث کم شدن اشتها می شود، برای همین مادر غذا نمی خورد و در نتیجه مواد غذایی مورد نیاز جنین فراهم نمی شود. برای داشتن اشتها، باید حالت تهوع بارداری را درمان یا از آن جلوگیری کرد. ممکن است همه ی روش های زیر کارساز نباشد، ولی باید همه ی آن ها را امتحان کنید تا حداقل یکی نتیجه دهد و بگذارد هر دوی تان غذا بخورید.

    به فنجان چای صبحانه تان یک قاشق چایخوری پر زنجبیل اضافه کنید. خوردن زنجبیل یک روش سنتی برای درمان یا جلوگیری از حالت تهوع است و خیلی از خانمان نوشیدن آبجو زنجبیلی، بیسکوییت زنجبیلی یا مکیدن آب نبات های زنجبیلی را موثر می دانند.

    باند ضد تهوع به مچ دست خود ببندید. این باندها از اصول طب سوزنی پیروی می کنند تا تهوع حاصل از دریازدگی را درمان کنند که در درمان تهوع بارداری هم موثر هستند.

    قبل از بلند شدن از رختخواب تعدادی کراکر یا غذاهای با کربوهیدرات بالا بخورید. کمی صبر کنید تا کربوهیدرات فعال شود و قند خون شما را بالا ببرد.

    از خوردن غذاهایی که محرک تهوع هستند خودداری کنید. غذاهای پرچرب از جمله این غذاها هستند اما مطمئن باشید روزانه به مقدار لازم پروتیین مصرف داشته باشید (روزانه 80 تا 100 گرم).

    از ویتامین های گوناگون قبل از تولد استفاده کنید. باید ویتامین ها و مواد معدنی لازم را دریافت کنید، اما بعضی از ویتامین ها محرک تهوع هستند. اگر ممکن باشد داروهای زمان بندی شده مصرف کنید یا در ساعاتی دیگر از روز بخورید، اگر قبل از خواب باشد که چه بهتر، شب را به راحتی می توانید بخوابید.

    ویتامین B6
    با پزشک خود در مورد اینکه آیا می توانید مکمل ویتامین B6 مصرف داشته باشید مشورت کنید. 50 میلی گرم مکمل می تواند خستگی سحرگاهی را از بین ببرد، اما نباید با سایر مکمل های مخصوص زایمان تداخل ایجاد کند.

    نکات و هشدارها
    بو کردن لیمو یا مکیدن آب نبات های لیمویی از حالت تهوع جلوگیری می کند.
    خوردن غذا قبل از احساس گرسنگی می تواند جلوی تهوع را بگیرد. شکم خالی بیشتر باعث تهوع می شود.
    اگر حالت تهوع شدیدتر شد، احساس ضعف کردید و دیگر هیچ غذایی را نمی توانید نگه دارید با پزشک خود مشورت کنید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.