درباره خواص درمانی کدو سبز بیشتر بدانیم .

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70191
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    در سلامت آقایان تاثیرگذار است:
    در بررسیهای پژوهشی، عصاره گرفته شده از كدو به كاهش اثر benign prostatic hypertrophy BPH) )بزرگی غده پروستات كمك می‌كند. در این وضعیت، غده پروستات به طور مشكوكی بزرگ می‌شود كه می‌تواند باعث ایجاد مشكل ادراری و فعالیت جنسی شود. به خصوص در تركیب با دیگر مواد غذایی گیاهی، كدو در كاهش علائم BPH نقش موثری دارد.

    محافظت در برابر بیماریهای قلبی ـ عروقی:
    كدو سرشار از ویتامینC ، منگنز و همچنین منبع بسیار خوبی از ، ویتامین Aكه در آن (شبه كاروتن از قبیل بتا كاروتن وجود دارد) فیبر، پتاسیم، فولات، مس، ریبوفلاوین و فسفر است.
    منیزیم موجود در كدو تابستانی برای كاهش خطر حمله قلبی و سكته نیز مفید است. منیزیم همراه با پتاسیم، پایین آورنده فشار خون هستند. ویتامین C و بتا كاروتن یافت شده در كدو تابستانی از اكسیده شدن كلسترول جلوگیری می‌كنند. از آنجایی كه اكسیداسیون كلسترول در دیواره رگهای خونی روی می‌دهد بنابراین این مواد مغذی به كاهش پیشرفت تصلب شرائین كمك می‌كنند. بدن از فولات به منظور كاهش خطرناك متابولیکی به نام homocysteine كه عامل حمله قلبی و سكته در سطح های بالاست، استفاده می‌كند. مس یافت شده در این نوع كدو نیزتاثیر بسزایی در كاهش علائم دردناك در آرتروزهای روماتیسمی‌دارد.

    چگونه ذخیره و انتخاب كنیم:
    در هنگام خرید كدو، آنهایی را بخرید كه سنگین تر از اندازه‌شان باشد و پوستی براق و تمیز دارند. پوست آن نباید خیلی سفت باشد چون پوست سفت نشان‌دهنده بیش از حد رسیده بودن كدو و تخمهای سفت و گوشت ریش ریش است. كدو‌هایی را كه اندازه متوسط دارند خریداری كنید چون آنهایی كه خیلی بزرگ هستند ممكن است الیافی یا ریشه‌دار باشند، همچنین آنهایی كه خیلی كوچك هستند مزه خوبی ندارند.

    كدو تابستانی خیلی نازك و شكننده است و باید آنها را با دقت حمل كرد. سوراخهای روی كدو نشان دهنده فساد و خرابی در آن است. كدو را باید نشسته دركیسه پلاستیكی در یخچال نگهداری كرد. در این صورت تا هفت روز می‌توان آنها را نگهداری كرد. كدو را می‌توان فریز كرد در این حالت گوشت آن نرمتر می‌شود. برای این كار دو دقیقه قبل از فریز كردن پوست آن را بكنید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.