دانه های کدو تنبل

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69025
    s.samadi
    مشارکت کننده

    دانه‌های کدو تنبل فوائد فراوانی دارند. مطالعات نشان داده است که دانه‌های کدو تنبل از آسیب هورمونی به سلول‌های پروستات جلوگیری می کند که این در کاهش احتمال پیشرفت سرطان پروستات مؤثر می‌باشد.

    دانه‌های کدو تنبل در درمان عفونت‌های مجرای ادراری و در اکثر قسمتهای اروپا به عنوان درمان اختلالات آموزشی بکار می‌رود. دلیل آن احتمالاً بخاطر میزان بالای اسید linolenic در دانه‌های آن شامل امگا ۳ و امگا ۶ است.

    امگا ۳ و امگا ۶ در اسید چرب با یکدیگر موجب شکل‌گیری هر یک از هزاران غشاء سلولی در بدن ما می‌شوند. این دو اسید چرب چگونگی عملکرد کلسترول را در بدن کنترل می‌کنند و در ساخت بخش عمده‌ای از بافت‌های زنده‌ی مغز فعالیت دارند.

    همچنین در دانه‌های کدو تنبل بسیاری از مواد مغذی ضروری برای سلامت بدن نظیر پروتئین، فیبر، آهن، مس، منیزیم، منگنز، فسفر و نیز آمینواسیدهای آرجنین و گلوتامیک اسید یافت می شود. دانه‌های کدو تنبل همچنین حاوی مقداری کلسیم، پتاسیم، روی، سلنیوم، فولیت و نیاسین هستند. در چین از دانه‌های کدو تنبل در درمان اضطراب و از روغن دانه‌های کدو تنبل سال‌ها برای درمان Prostatitis استفاده می‌شده است.

    دانه‌های تفت داده شده‌ی کدو تنبل خوشمزه اند و تقریباً مزه‌ی بادام زمینی را دارند و می‌توان آنها را همچون اسنک مصرف کرده و یا به سوپ‌ها، سالادها و یا کماج اضافه نمود. برای خوش طعم کردن سس‌ها می‌توانید از دانه‌های آسیاب شده‌ی آن استفاده کنید.

    دانه‌های کدو تنبل را می‌توانید به راحتی به صورت تفت داده شده و یا خام از سوپرهای محل و یا عطاری‌ها خریداری کنید.

    شما خود می توانید به راحتی دانه‌های خام کدو تنبل را تفت دهید. در فصل کدو تنبل با خارج کردن دانه‌ها از داخل میوه و شستن و آبکش کردن آنها از فوائد این دانه‌های خوشمزه بهره گیرید، بعد آنها را روی حوله‌ی کاغذی خشک کرده و در یک کاسه ریخته و مقدار کمی نمک ید دار و چند قطره روغن ماکادامیا، کنجد و یا روغن زیتون به آن اضافه کنید. سپس روی ظرف‌های فر بطور مساوی پخش کرده و در دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت به مدت ۴۵ دقیقه (طلایی شدن) آنها را تفت دهید. بعد آنها را در ظرف‌های کیپ ذخیره کرده و در سالادهای خود از آنها استفاده کنید و یا به عنوان اسنک آنها را مصرف نمایید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.