دارچین از بروز آلزایمر جلوگیری می کند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80290
    neda.mousavi
    مشارکت کننده

    نتایج پژوهشی که محققان دانشگاه سانتا باربارای آمریکا انجام داده و در Journal of Alzheimer’s Disease به چاپ رسیده‌اند نشان می‌دهد که دارچین (که از قرن‌ها پیش مصرف دارویی نیز داشته است) می‌تواند مانع از ابتلا به بیماری آلزایمر شود.

    دو ترکیب موجود در دارچین به نام‌های سینامیک آلدهید و اپی کاتچین مورد بررسی‌های علمی قرار گرفت. باید بدانید که عطر این ادویه مدیون وجود همین سینامیک آلدهید است. اپی کاتچین آنتی اکسیدانی است در مواد غذایی دیگری مانند شکلات سیاه یا مورد صحرایی هم وجود دارد.

    نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که این دو ترکیب از پیشرفت آشفتگی رشته های باریک مغز که باعث ابتلا به بیماری آلزایمر می‌شود جلوگیری می‌کنند.

    بیماری آلزایمر یکی از انواع دمانس های (زوال عقل) رایج در سرتاسر جهان است. باید بدانید که محققان ارتباطی بین دیابت نوع دو و بیماری آلزایمر یافته‌اند. به خاطر این که میزان بالای گلوکز که در خون افراد دیابتی دیده می‌شود می‌تواند منجر به بروز استرس اکسیداتیو شود که از مشخصات مشترک این دو بیماری است.

    البته توجه داشته باشید که به جز دارچین ادویه های دیگری هم برای پیشگیری از ابتلا به آلزایمر موثرند. در بین این ادویه های درمانگر می‌توان به زردچوبه اشاره کرد. curcumine موجود در زردچوبه نیز خواص آنتی اکسیدانی دارد که با بیماری‌های مربوط مغز و اعصاب مقابله می‌کند.
    سعی کنید در تهیه‌ی غذاهایتان از دارچین استفاده کنید. مقدار کمی دارچین به چای یا قهوه‌تان اضافه کنید. در هر حال تمام سعی‌تان را برای مصرف این ادویه‌ی مفید به کار بگیرید.

    سیده ندا موسوی، دانشجوی دکترای تخصصی علوم تغذیه

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.