خوردن چه غذاهایی قبل از خواب توصیه نمی شود

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87217
    z.yari
    مشارکت کننده

    تحقیقات جدید نشان داده خوردن برخی غذاها قبل از خواب، بر کیفیت خواب تأثیر می‌گذارد.
    محققان پیشنهاد داده‌اند که برخی مواد غذایی وجود دارند که اگر قبل از خوابیدن مصرف شوند بر الگوی خواب تأثیر زیادی می‌‌گذارند.
    چه شب‌هایی که به توصیه برخی برای داشتن خواب آرام، ساندویچ کره بادام زمینی، کیک، تکه‌ای گوشت خورده‌ایم.
    ظاهراً این غذاها برای گرسنگی آخر شب مناسب به نظر می‌رسد، اما در حقیقت اینطور نیست. شما برای داشتن خواب آرام در شب باید از خوردن یک سری از غذاها پرهیز کنید.
    آمارها نشان داده است که بیش از 40 میلیون آمریکایی بالغ کمتر از 6 ساعت در شب می‌خوابند و اکثر آنها در معرض بیماری‌های بهداشتی متعدد مانند بیماری‌های قلب و بی‌خوابی هستند.
    پزشکان بر این باورند که از عوامل بیرونی بسیاری وجود دارد که به خواب خوب شبانه کمک می‌کند که رژیم غذایی یکی از مهم‌ترین آنهاست.
    داشتن خوابی آرام از جمله نیاز‌های انسان برای برخورداری از سلامت روحی و جسمی ‌است، اما برخی از ما بدون داشتن بیماری، تنها با عادات‌ غذایی نادرست، خواب خوش شبانه را از خود سلب می‌كنیم.

    خوردن مواد غذا‌یی تند قبل از خواب مانند سیر و فلفل و همچنین دیر شام خوردن، خواب را مختل می‌كند.
    پزشكان 6 تا 8 ساعت خواب شبانه آرام را برای بهبود عملكرد مغز، حفظ طراوت پوست و شادابی چشم‌ها توصیه می‌كنند.
    همچنین آخرین وعده غذایی نباید بیش از 500 كالری انرژی داشته باشد و صرف شام سبك و كم چربی حوالی ساعت 7 بعد از ظهر توصیه می‌شود. از سوی دیگر، مواد غذایی نفاخ مانند حبوبات و كلم‌ در معده گاز زیادی تولید می‌كنند و خواب آرام را از فرد می‌گیرند.
    جالب است كه حتی صبحانه نیز بر خواب شبانه تاثیر می‌گذارد.
    به گفته پزشكان كافئین موجود در قهوه تا 12 ساعت در بدن باقی می‌ماند و می‌تواند در صورت حساس بودن بدن به كافئین، بی‌خوابی به وجود آورد. نوشابه های سیاه ، کاکائو، چای و دیگر خوراكی‌های حاوی كافئین نیز چنین خاصیتی دارند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.