خوراکی محبوبی که برای فرزندتان خطر‌آفرین است

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #91866
    m.adibian
    مشارکت کننده

    استفاده از پاستیل علاوه بر عوارض دندانی که برای کودک به دنبال دارد مشکلات تغذیه‌ای هم برای وی ایجاد خواهد کرد.
    دکتر عبدالحمید ظفرمند متخصص دندانپزشک کودکان در خصوص عوارض مصرف بیش از حد پاستیل برای کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به طور کلی مصرف بیش از حد مواد قندی زمینه مشکلات دهان و دندان را فراهم می‌کند اما می‌توان گفت مصرف مقدار محدود آن اجتناب ناپذیر است.

    وی ادامه داد: مواد قندی مانند پاستیل که پس از مصرف به دندان‌ها می‌چسبند آسیب بسیار بیشتری را برای دندان‌های کودکان خواهد داشت. چرا که زمانی که این مواد به دندان می‌چسبند همراه با باکتری‌های موجود در داخل دهان( که غیر فعال هستند) زمینه‌ی فعالیت را در یک زمان قایل ملاحظه برای این باکتری‌ها فراهم می‌کند در نتیجه باعث تخریب دندان و نهایتا پوسیدگی خواهد شد.

    وی تاکیدکرد: به طور کلی استفاده از انواع آبنبات‌ها و پاستیل‌ها و کلیه مواد قندی که پس از مصرف برای مدتی به دندان‌ها می‌چسبند مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

    ظفرمند بیان داشت: در صورتی که فرد پس از مصرف این دسته از مواد قندی اقدام به مسواک زدن نماید در این صورت سطوحی از دندان که مسواک به آن دسترسی ندارد حتما تخریب خواهند شد.

    این متخصص دندان پزشکی کودکان با اشاره به عوارض دیگر پاستیل تصریح کرد: بحث تغذیه‌ای هم مد نظر است چرا که برخی از انواع پاستیل‌ها چون از مواد ژلاتینی تهیه شده‌اند می‌توانند از نظر تغذیه‌ای مشکل‌زا باشند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.