خوراکی‌ها را ماندگار کنید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #75268
    marziyeh.a
    مشارکت کننده

    بخش عمده ای از درآمد ما صرف خرید مواد غذایی خانه می شود. خرید مواد اولیه غذایی نوعی صرفه جویی محسوب می شود، چون تهیه غذا در خانه ارزان تر است‬ ‫اما شیوه غلط بسته بندی این مواد‬ در نهایت این هزینه را تبدیل به یک خرج اضافه می کند. نمی شود مواد غذایی را تا ابد سالم نگهداری کرد اما با تغییر روش بسته بندی آنها میتوان فرصت بیشتری برای خوردنشان داشته باشیم . در ادامه روش نگهداری موادی که در زندگی روزمره بیشتر با آنها سروکار داریم را میبینید.

    سیب : سیب را روی پیشخوان نگه‌داری کنید.
    موز : تا زمانی که موز برسد، آن را در دمای اتاق نگهداری کنید. موزهای رسیده را در یخچال نگهداری کنید تا مانع از رسیدن زیاد موز شوید. می‌توانید برای استفاده از موز در خوراکی‌های پختنی از موز یخ‌زده استفاده کنید.
    نان : نان را در جعبه نان و یا روی پیشخوان نگهداری کنید . بهترین راه نگهداری نان برای مدت طولانی فریز کردن نان است.
    کره : کره را در بسته‌بندی اصلی خود در یخچال (نه در داخل درب) نگهداری کنید. همچنین می‌توانید کره را برای ۶ ماه منجمد نگه دارید.
    پنیر : جدا کردن پنیر از بسته‌بندی اصلی آن ضروری است. پنیر را بعد از خریداری در یک ظرف پلاستیکی نگهداری کنید.
    تخم‌مرغ : تخم‌مرغ را در کارتن اصلی خود در یخچال نگهداری کنید نه در درب یخچال. از شستن تخم‌مرغ خودداری کنید، چون آهک پوسته آب را جذب کرده و باعث فساد تخم‌مرغ می‌شود.
    آرد : منجمد کردن آرد به مدت ۴۸ ساعت برای کشتن هر گونه حشرات که ممکن است وجود داشته باشد ضروریست سپس در یک ظرف محکم قرار دهید . برای نگهداری طولانی از آرد گندم یا برنج آن را در یخچال یا فریزر قرار دهید. نور و رطوبت باعث رشد حشرات در ظرف آرد می‌شود.
    سیر : سیر را در جای خشک و خنک نگهداری کنید . برای نگهداری طولانی مدت میتوانید سیر را خشک یا فریز کنید.
    عسل : عسل را در محل تاریک و خنک و در ظرف در بسته نگهداری کنید.
    کاهو : کاهو را از بسته بندی اش خارج کنید و در کاغذی بپیچید و در کیسه نگهداری کنید.
    قارچ : قارچ را در کیسه‌های کاغذی در یخچال نگهداری کنید.
    آجیل : آجیل را با پوست و در یخچال نگهداری کنید تا زمان استفاده بهتر بماند .آجیل را به مدت ۳ ماه به صورت منجمد می‌توانید نگهداری کنید.
    پیاز : پیاز را در محل تاریک و خنک و دور از رطوبت نگهداری کنید. برای نگهداری پیاز به مدت بیشتر پیازها را دانه دانه داخل جوراب شلواری زنانه انداخته و بین هر پیاز یک گره زده و بعد آویزان کنید تا بهتر بماند.
    آناناس : آناناس برش نزده را در یخچال بگذارید. آناناس برش زده را باید در یخچال یا فریزر در ظرف دربسته نگهداری کنید.
    سیب زمینی : سیب زمینی را تا قبل از مصرف نشویید و در جای خنک و تاریک و خشک نگهداری کنید .برای زمان بیشتر از کیسه‌های نخی یا جوراب شلواری استفاده کنید.
    گوجه‌فرنگی : برای اینکه گوجه‌فرنگی نارس برسد، گوجه‌فرنگی‌ها را در دمای اتاق و دور از نور نگهداری کنید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.