خود درمانی با عسل

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #67888
    jafari
    مشارکت کننده

    خود درماني بوسيله‌ عسل

    عسل حاوي ويتامين‌ها و مواد معدني است كه در شكرهاي تصفيه شده وجود ندارند و اين باعث مي شود عسل ماده اي بسيار مفيد براي سلامتي باشد.
    در بين ملل مختلف، عسل همواره به عنوان دارويي سنتي براي زخم و سوزش معده استفاده شده است. در حقيقت، تحقيقات نشان مي دهند كه عسل رشد هليکوباکترپيلوري (باكتري بوجود آورنده‌ي زخم معده) را متوقف مي كند و اسيد كافئيك موجود در عسل از بروز سرطان روده بزرگ جلوگيري مي كند.
    تنها نكته اي كه بايد در مصرف اين ماده‌ي شيرين و ضد باكتري، به آن توجه داشت اين است كه بايد از خوراندن آن به بچه‌‌هاي كمتر از يك سال پرهيز كرد، زيرا ممكن است باعث مسموميت بوتوليسم (توسط باكتري کلسترديوم بوتولينوم) در آنها شود.

    اثرات دارويي عسل
    چند مورد از ناراحتي‌هاي شايع كه عسل در درمان آنها نقش زيادي دارد:
    پيشگيري از سرماخوردگي: حل کردن يک قاشق مرباخوري عسل در نصف استکان آبليمو و آب گرم، در آغاز پيدايش علائم سرماخوردگي، سبب بهبود سريع شما مي گردد.
    درمان زخم ها: مي توان از گاز استريل آغشته به عسل براي درمان سوختگي‌ها و زخم‌ها استفاده كرد. همچنين براي تسكين درد ناشي از نيش حشرات و جلوگيري از بروز عفونت مفيد است.
    تسكين دهنده‌ي درد گلو: مي توانيد با مصرف يك قاشق چاي خوري عسل حل شده در آب ولرم و کمي آبليمو، گلودرد خود را بهبود ببخشيد.
    علاجي براي آلرژي‌ها: مصرف روزانه‌ي يك قاشق چايخوري عسل تازه و طبيعي، براي حساسيت‌ها بسيار مفيد است.
    قطع سرفه: پوست گلابي را جدا كنيد و وسط آن را گود کنيد. مقداري عسل در وسط گلابي بريزيد و آن را به مدت 10 تا 15 دقيقه بخارپز كنيد، يا به طور معمولي آن بپزيد. سه مرتبه در روز از اين ماده ي غذايي مصرف كنيد تا ريه هاي تان قوت بگيرند. با اين كار مي توانيد سرفه‌هاي آزاردهنده را مهار كنيد.
    در روشي ديگر، مي توانيد وسط شلغم را خالي کرده و مقداري عسل داخلش بريزيد. بعد از 24 ساعت، محتويات داخلي آن را ميل کنيد. سرفه شما بهبود مي يابد.
    درمان يبوست: بعد از اينكه صبح از خواب بيدار شديد، 12 روز آب ولرم را همراه‌ با يك قاشق غذاخوري عسل، قبل از صبحانه با شكم خالي ميل كنيد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.