خواص گل کلم

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87376
    e.amini
    مشارکت کننده

    ضد التهاب : گل‌کلم منبع غنی ویتامین K است، و به همین دلیل یکی از مواد غذایی ضدالتهاب به شمار می‌آید. ویتامین K به عنوان تنظیم کننده‌ی واکنش به التهاب در بدن عمل می‌کند.

    تقویت‌کننده سیستم گوارش : در هر 100 گرم گل‌کلم، 9 گرم فیبر وجود دارد و به همین دلیل انتخاب خوبی برای بهبود گوارش است. محققان دریافته‌اند که سولفورین حاصل از گلوکزینولات، از لایه‌ی داخلی معده محافظت می‌کند و از رشد هلیکوباکتر پیلوری در معده پیشگیری می‌کند.

    آنتی اکسیدان : منبع غنی ویتامین C و منگنز است که هر دو از اجزای اصلی آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. علاوه بر این شامل طیف گسترده‌ای از انواع آنتی‌اکسیدان‌های دیگر است و در نتیجه، خطر سرطان و بیماری‌های ناخواسته حاصل از اکسیداسیون سلولی را کاهش می‌دهد.

    تقویت‌کننده قلب : سولفورین موجود در کلم و هم‌خانواده آن بطور مؤثری بر فشار خون و عملکرد کلیه‌ها اثر مثبت دارد. دانشمندان بر این باروند که فواید سولفورین با بهبود متیلاسیون DNA‌ مرتبط است که برای عملکرد سلولی بسیار مهم است.

    تقویت‌کننده مغز و اعصاب : منبع غنی «کولین» است. کولین نوعی ویتامین B است که نقش اساسی در عملکرد مغز به عهده دارد. کولین سبب بهبود عملکرد شناختی و بهبود یادگیری و حافظه می‌شود. همچنین «کولین» در سوزاندن چربی نقش مهمی دارد و کمبود آن در بدن منجر به جمع شدن چربی در کبد و ایجاد کبد چرب می‌شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.