خواص درماني دارچين

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69196
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    – دارچين بهترين دارو براي دردهاي عضلاني است. دارچين اثر آرام‌كننده و شادكننده دارد و از بسياري از داروهاي آرام‌بخش بهتر است.
    – اثر مهم ديگر دارچين پايين آوردن تب مي‌باشد و حتي امروزه دارچين را به صورت قرص و كپسول درآورده‌اند كه بعنوان «تب‌بر» به كار مي‌رود.
    – دارچين رگ‌ها را باز مي‌كند و باعث بهبود گردش خون مي‌شود.
    – يكي از خواص دارچين اين است كه باعث افزايش كارآيي هورمون انسولين در بدن مي‌شود و در نتيجه بدن نياز كمتري به اين هورمون براي كنترل قند خون پيدا مي‌كند. بسياري از افراد مبتلا به ديابت گزارش داده‌اند كه مصرف يك قاشق چايخوري دارچين در روز تاثير بسيار مثبتي بر قند خونشان داشته است.
    – همچنين برخي تحقيقات نشان‌دهنده تاثير مثبت دارچين در كاهش فشارخون بوده است.
    – دارچين خاصيت عجيب ديگري دارد و آن تقويت سيستم ايمني بدن در مقابل بيماري‌هاست و حتي مي‌توان گفت كه اثري مشابه پني‌سيلين و آنتي‌بيوتيك دارد. اگر حس كرديد كه ضعيف شده‌ايد و ممكن است مريض شويد، چاي دارچيني رافراموش نكنيد وحتي اگر سرما خورده‌ايد يا ضعف شديد داريد، چاي دارچين بهترين داروست.
    – دارچين محرك و قابض است و به عنوان تقويت‌كننده عمل هضم غذا و جريان گردش خون به كار مي‌رود و از آن براي رفع سوءهاضمه، بويژه در مواردي كه با نفخ همراه باشد، به عنوان بادشكن استفاده مي‌شود. بنابراين اگر ناراحتي معده داريد حتما از دارچين استفاده كنيد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.