خواص اسید فولیک (ویتامین ب۹) و عوارض کمبود آن

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #115843
    nashenas
    مشارکت کننده

    خواص اسید فولیک (ویتامین ب۹) و عوارض کمبود آن
    دریافت مقادیر کافی اسید فولیک در بارداری ضروری است. پیشگیری از نقایص مادرزادی جنین، کاهش خطر حملات قلبی، درمان کم خونی، کاهش کروموزم های غیر طبیعی اسپرم، کاهش افسردگی و بهبود خلق و خو از خواص اسید فولیک است.
    اسید فولیک (فولات) یا ویتامین ب۹ از خانواده ویتامین‌های ب کمپلکس بوده که در آب حلال می‌باشد و مصرف آن برای خانم‌های باردار و شیرده ضروری است. این ویتامین از نقایص مادرزادی لوله عصبی جنین پیشگیری می‌کند.

    #116003
    vida samiee
    مدیر

    ویتامین C برای جذب هر چه بیشتر آهن لازم و ضروری است. بنابراین لازم است که عادت کنید در هر وعده‌ی غذایی به همراه غذایتان سبزیجات یا یک عدد میوه‌ی سرشار از ویتامین C میل کنید. توصیه می‌کنیم سبزیجاتی مانند فلفل دلمه‌ای‌ قرمز و سبز، بروکلی و چغندر را در الویت قرار دهید. در خصوص میوه‌ها نیز می‌توانید بهکیوی، پرتقال، آناناس، گریپ‌فروت، پاپایا، انبه، توت‌فرنگی و غیره اعتماد داشته باشید. می‌توانید از آب طبیعی این میوه‌ها نیز استفاده کنید.

    #116004
    vida samiee
    مدیر

    در دوره‌ی بارداری نیاز به آهن بالا می‌رود. بنابراین در صورت لزوم، پزشک، مصرف مکمل آهن را از پایان سه ماهه‌ی دوم یا سوم تجویز می‌کند. در حالت کلی لازم هست که یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از مکمل‌های آهن چای مصرف نشود. بهتر است از پزشکتان طریقه‌ی مصرف درست مکمل آهن را سوال کنید و بر حسب دستور پزشک آن‌ها را مصرف کنید.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.