خمیر دندان برای این کودکان ممنوع!

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87745
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    یک متخصص دندانپزشکی کودکان تاکید کرد که والدین باید بدانند استفاده از خمیردندان برای کودکان زیر دو سال توصیه نمی‌شود و فقط باید از پنبه بهداشتی خیس استفاده شود.

    دکتر مهسا همتی با اشاره به اهمیت تمیز کردن دندان‌ها در سنین کودکی، گفت: والدین باید از شش ماهگی تا سه سالگی فضای دندانی کودک را پس از هر بار شیر خوردن یا غذا خوردن با پنبه خیس تمیز کنند. این متخصص دندانپزشکی کودکان با بیان اینکه برای کودکان زیر دو سال نیازی به استفاده از خمیر دندان برای مسواک زدن نیست، گفت: استفاده از خمیر دندان در کودکان در سنین بین دو تا سه سالگی باید تحت مشاوره پزشک باشد. توصیه می‌شود برای کودکان بعد از سن سه سالگی نیز از خمیردندان‌های مخصوص اطفال استفاده شود.

    وی افزود: از سن حدود دو و نیم سالگی به بعد کودک باید با همکاری والدینش مسواک بزند و به محض بروز پوسیدگی و قبل از درد گرفتن دندان‌ها با مراجعه به دندانپزشک نسبت به ترمیم آن‌ها اقدام کند. این متخصص دندانپزشکی کودکان افزود: ریشه دندان‌های شیری باید تا قبل از رویش دندان‌های دائمی در دهان باشد و هنگام رویش دندان‌های دائمی، دندان‌های شیری لق شوند و بیافتند، در غیر این صورت دندان‌های دائمی سر جای خود بیرون نمی‌آیند و کج می‌شوند. به محض رویش دندان‌های دائمی باید از مسواک و خمیر دندان ویژه بالغین استفاده شود.

    #101739
    iranthes
    مشارکت کننده

    برای اینکه دندان های کودک کج نشوند باید چه کار کرد ؟

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.