خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف زیاد مولتی ویتامین

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #67939
    tavakoli
    مشارکت کننده

    محققان در آمريكا هشدار دادند كه مصرف بيش از حد مولتي ويتامين‌ها خطر ابتلا به نوع كشنده سرطان پروستات را افزايش مي‌دهد. نتایج این تحقیقات بیان میدارد که استفاده بیش از حد از مولتی ویتامین ها می تواند تاثیرات آنتی اکسیدانی ویتامین های این دارو را از بین برده و حتی منجر به بروز سرطان شود.
    محققان موسسه ملی سرطان بتسدا در آمریکا در تحقیقات خود با بررسی 295 هزارو 344 مرد به این نتیجه رسیدند که بین مصرف بیش از حد مولتی ویتامین و ابتلا به سرطان پروستات ارتباط وجود دارد.

    پس از گذشت پنج سال از شروع این تحقیقات در 10 هزار و 241 مرد تحت آزمایش تومر پروستات توسعه داده شد که از این میان 8 هزارو 765 نفر سرطان خوش خیم و هزارو 476 نفر سرطان پیشرفته داشتند.
    اين يافته‌ها نشان مي‌دهد كه خطر ابتلا به سرطان پروستات پيشرفته در مرداني كه بيش از يك نوبت در روز مولتي ويتامين مصرف مي‌كنند در مقايسه با مرداني كه هرگز مولتي ويتامين نمي‌خورند دو برابر افزايش پيدا مي‌كند. به علاوه اين رابطه در مرداني كه پيشينه وراثتي در ابتلا به اين سرطان را دارند قويتر است

    محققان مركز ملی تحقیقات سرطان آمریكا در سال 2007 نشان دادند مردانی كه در روز بیش از یك عدد قرص مولتی‌ویتامین استفاده می‌كنند، 32 درصد بیشتر از سایر مردان به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند. ضمن اینكه احتمال كشندگی سرطان پروستات هم در این مردان، در مقایسه با سایر مردانی كه از این قرص‌ها استفاده نكرده‌‌اند، تقریبا دو برابر است.شرح اين پژوهش در مجله انستيتو ملي سرطان به چاپ رسيده است.
    به همين منظور، متخصصان به مردان توصيه مي‌كنند كه براي كاهش خطر ابتلا به اين سرطان يك رژيم غذايي سالم را دنبال كنند. بهتر است به جای مصرف داروهای ویتامینی از میوه و سیزیجات تازه استفاده کرد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.