خطر ابتلا به برونشیولیت مزمن ریوی با ذرت بو داده

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #74435
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    مواد ترکیبی وطعم دهنده ای که در پاپ کورن استفاده میشود می تواند مضر باشد . تحقیقات نشان می دهد دیاستیل ( Diacetyl ) که یکنوع چاشنی و ماده طعم دهنده است و به پاپ کورن های کره ای که در مایکرویو درست میشوند اضافه می شوند می تواند با برونشیولیت مزمن ریوی ارتباط داشته باشد.
    پژوهشگران علوم پزشکی می گویند مصرف ذرت های بوداده (پاپ کورن) آماده که در ماکروویو تهیه می شوند، خطر ابتلا به نوعی برونشیولیت مزمن ریوی را در افراد افزایش می دهند.
    این ذرت های کارخانه ای معمولا آغشته به نوعی ماده شیمیایی هستند که در هنگام قرار گرفتن در ماکروویو آزاد می شوند و بر اثر استنشاق آنها افراد به مرور به این بیماری ریوی دچار می شوند.
    دادگاه آمریکا یک کارخانه دار آمریکایی را به جرم تولید نوعی ذرت بوداده (پاپ کورن) آغشته به مواد شیمیایی به پرداخت ۲/۷ میلیون دلار محکوم کرده است .
    گفته می شود پاپ کورن تولید شده در این کارخانه نوعی بیماری ریوی مزمن را در افراد ایجاد می کند که بر اثر استنشاق یک ماده شیمیایی ترکیب شده با ذرت ها، بروز می کند.
    لازم به ذکر است پیش از این دانشمندان دانشگاه مینوستا امریکا نتایج تحقیقات خود را روی دیاستیل متمرکز کردند و متوجه شدند که کارگران کارخانه های پاپ کورن سازی و کارخانه های سازنده مواد طعم دهنده دچار مشکلات جسمی مثل بیماریهای تنفسی شدند.
    علاوه بر پاپ کورن ،دیاستیل به غذاهای آماده ، شیرینی ها وغذای حیوانات هم اضافه میشود. به عقیده کارشناسان دیاستیل باعث تجمع پروتئینی با عنوان بتا آمیلوئید میشود که در مغز بصورت توده ای افزایش می یابد و این مشخصه بارز بیماری آلزایمر است.
    بر اساس تحقیقات ، دیاستیل (diacétyle) باعث افزایش بتا آمیلوئید میشود که برسلولهای عصبی هم تاثیر گذاراست

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.