خطرمصرف سوسیس و کالباس

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72724
    araghi
    مشارکت کننده

    پژوهشگران آمریکایی دانشگاه استانفورد در تحقیقات پزشکی جدید خود دریافتند که مصرف فرآورده‌های گوشتی مثل سوسیس و کالباس خطر ابتلا به بیماری‌های ریوی را تا حد زیادی بالا می‌برد.

    پژوهشگران 42 هزار و 915 مصرف‌کننده فرآورده‌های گوشتی را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف ریوی در مصرف‌کنندگان روزانه این فرآورده‌ها 5.2 برابر بیشتر از کسانی است که بندرت آنها را مصرف می‌کنند.به گفته کارشناسان، ترکیبات موجود در برخی فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس و کالباس، همچنین موجب بروز بیماری‌هایی نظیر فشارخون و پوکی استخوان می‌شود.این کارشناسان گفتند: در اغلب فرآورده‌های گوشتی نظیر سوسیس و کالباس مواد مغذی همچون پروتئین خالص وجود نداشته ولی موادی مانند فسفات، نیترات، نمک و چربی که برای سلامت بدن مضر است به وفور یافت می‌شود

    #98309
    zghasemi
    مشارکت کننده

    سوسیس و کالباس به دلیل نیترات بالا و مواد نگهدارنده بکار رفته در ترکیب آنها احتمال بروز بسیاری سرطان ها از جمله سرطان های مربوط به دستگاه گوارش مانند مری، حلق و … را افزایش می دهند.

    #98320
    madjd
    مدیرکل

    گروهی از پژوهشگران دانشکده بهداشت دانشگاه هاروارد ، عادت غذایی هزاران مرد را بررسی کردند و دریافتند در کسانی که سوسیس و کالباس زیاد مصرف می کنند ، احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم ۴۶ درصد بیشتر از کسانی است که این مواد را کمتر مصرف می کنند .

    #99477
    zghasemi
    مشارکت کننده

    چه آمار بالایی!

    #99630
    madjd
    مدیرکل

    بله درسته آمار بالاست
    وای به حال کسانی که زیاد سوسیس و کالباس مصرف میکنند.

    #99633
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    این آمار در ایران وحشتناک تر خواهد بود
    چراکه طبق مقاله ای به چاپ رسیده در یکی ار معتبرترین نشریات کشور ، از هر 20 کارخانه سازنده سوسیس و کالباس در ایران ، 18 تای آنها در حد استاندار نبوده و مطابق بهداشت لازم عمل نمی کنند . متاسفانه در این لیست برخی از معروف ترین برندهای تولیدی سوسیس و کالباس نیز به چشم می خورد .

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.