خطرات احتمالي ناشي از مصرف سركه سيب

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #79235
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    به طور كلي به نظر مي‌رسد كه مصرف حدمجاز سركه سيب برای افراد سالم عوارض جانبي ندارد؛ ولي اگر در طولاني مدت يا در مقادير زياد مصرف شود، مي‌تواند خطر آفرين باشد.
    همان‌طور كه می‌دانیم، سركه سيب بسيار اسيدي و عنصر اصلي آن اسيداستيك است و همان‌طور كه از نام آن برمي‌آيد، بسيار سخت است؛ بنابراين حتماً قبل از مصرف آن را با مقدار كمي آب و يا آبميوه رقيق كنيد. سركه خالص سيب مي‌تواند به ميناي دندان و بافت گلو و دهان آسيب برساند و در برخي موارد نيز تماس بيش از حد آن با پوست منجر به سوختگي مي‌شود. استفاده درازمدت از سركه سيب ممكن است تراكم استخوان‌ها را كاهش دهد و مقدار پتاسيم بدن را كم كند. اگر مبتلا به كمبود پتاسيم و يا پوكي استخوان هستيد، قبل از خوردن سركه سيب، حتماً با پزشك مشورت كنيد.
    سركه سيب به لحاظ نظري مي‌تواند در درمان ديابت و داروهاي قلبي، داروهاي مسهل و داروهاي ادرارآور تداخل ايجاد كند. اگر شما مبتلا به ديابت هستيد، قبل از مصرف سركه سيب با پزشك مشورت كنيد. سركه ممكن است مقدار انسولين را تغيير دهد. مصرف مكمل‌هاي سركه سيب به افراد زير 14 ساله توصيه نمي‌شود. خانم‌هاي باردار و افرادي كه تحت درمان بيماري‌هاي خاص هستند نيز بايد با مشورت پزشك سركه مصرف كنند.
    استفاده از مكمل‌هاي سركه سيب به نسبت خود سركه سيب، ريسك و عوارض جانبي بيشتر دارد. مطالعه‌اي كه در سال 2005 توسط FDA روي هشت نوع مكمل سركه سيب انجام شد، نشان داد كه مواد ذكر شده بر روي جعبه، مواد تشكيل دهنده واقعي نيستند. همچنين مواد تشكيل‌دهنده قرص‌هاي مختلف با علائم تجاري متفاوت، يكسان نبوده و دوز توصيه شده مصرفي هر يك از اين علائم تجاري متفاوت است.
    استفاده از سركه سيب به عنوان يك چاشني در غذاها بلامانع است، اما به عنوان يك روش درماني و مصارف روزانه مي‌تواند كمي خطرناك باشد. هيچ‌گاه فراموش نكنيد كه انجام يك مشاوره ساده با يك متخصص در استفاده از هر نوع ماده گياهي و يا ماده شيميايي بي‌ضرر است. بدين ترتيب پزشك تمامي شرايط بهداشتي و … را كنترل مي‌كند و استفاده از آن را مجاز يا غيرمجاز مي‌داند. هيچ‌گاه از سركه سيب براي لاغري استفاده نكنيد. با آنكه عوارض جانبي استفاده از آن كم است، ولي هيچ‌چيز به اندازه يك رژيم لاغري معقول در كنار ورزش و فعاليت بدني زیر نظر یک متخصص تغذیه نمي‌تواند به لاغري شما كمك كند. كاهش وزن به آساني خوردن يك قاشق سركه سيب به طور روزانه صورت نمي‌گيرد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.