خرمای پرس شده و به هم چسبیده نخرید!

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #84230
    m.abolfathi
    مشارکت کننده

    وقتی برای خرید خرما به مغازه‌ای مراجعه می‌کنیم، نوعی از خرما درون جعبه‌های مقوایی به صورت قالبی و به هم چسبیده و فشرده عرضه می‌شود که گاهی شیره بسیار غلیظی از آن خارج شده و با خوردن خرما دانه‌های ریز شن مانندی زیر دندان احساس می‌شود و گاهی هم مزه ترشیدگی می‌دهد. حال سوال اینجاست آیا خرمای فشرده نسبت به سایر انواع خرما قند بیشتری دارد و آیا مصرف این نوع محصول توصیه می‌شود؟

    وقتی خرما تحت فشار، پرس می‌شود، به نوعی دچار صدمه شده و له می‌شود و پوسته خرما به علت فشار زیاد پاره شده و ترکیباتش بخصوص شهد خرما به بیرون تراوش می‌کند که نه تنها شیره خارج شده مستعد شکرک‌زدن است، بلکه به دلیل آن‌که یک‌سری از ریز مغذی‌های خرما نیز به خارج تراوش می‌کند محصول، کم‌ارزش و محیط مناسبی برای رشد میکروب‌ها بخصوص مخمرها می‌شود و زودتر از خرماهای دیگر ترش و اسیدی خواهد شد. معمولا ارقامی از خرما که رطوبت بیشتری دارد و نرم است درمقایسه با انواع خرمای خشک بیشتر دچار ترشیدگی می‌شود.

    خروج شیره از خرما نشان دهنده قند بالای خرما نیست. اما شکرک‌زدن از کیفیت و خواص خرما می‌کاهد و ترشیدگی نشان‌دهنده فساد محصول است. در نتیجه بهتر است از انواع خرمایی که تحت فشار له شده و به هم چسبیده استفاده نکنید. چسبندگی به رشد کپک کمک بسزایی می‌کند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.