خامه را در برنامه غذایی کودک بگنجانیم یا نه؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87069
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: «گنجاندن برخی موادغذایی به‌خصوص در وعده صبحانه کودک می‌تواند به رشد بهتر او و دریافت انرژی لازم کمک کند.»

    دکتر زمزم پاک‌نهاد در گفت‌وگو با سلامانه اظهار داشت: «مصرف خامه برای کودکانی که در برنامه غذایی خود نیاز به انرژی بیشتری دارند، توصیه می‌شود چراکه این کودکان در سنین رشد هستند، البته به شرطی کودک دچار اضافه وزن نباشد در غیر این صورت،‌ بهتر است توجه بیشتری به نوع تغذیه او شود.»

    این متخصص تغذیه در ادامه با بیان اینکه دادن شکلات خامه‌ای جایگاهی به عنوان صبحانه ندارد و جزو تنقلات محسوب می‌شود، افزود: «اگر مصرف این‌گونه موادخوراکی به صورت عادت درآید، خوب نیست. اینها معمولا طعم‌دهنده‌هایی هستند که به خامه اضافه می‌شوند. از آنجا که خود خامه دارای درصدی چربی و دارای کالری بالا است، اضافه کردن این مواد نه‌تنها باعث افزایش میزان کالری می‌شود بلکه چون دارای قند هم هستند، وجود این قند در کنار چربی ها مقدار انرژی خامه را دو چندان می‌کند و بالطبع مضرات آن هم برای افراد چاق یا دارای اضافه وزن چند برابر می‌شود. از این رو مصرف شکلات خامه‌ای در مقدار کم و در حد تنوع به کودک توصیه می‌شود، نه روزانه.»

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.