خاصيت ضد سرطاني سيب نهفته در پوست آن است

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72508
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    محققان با ارزيابي محتواي شيميايي پوست سيب گروهي از ترکيبات شيميايي گياهي را يافتند که ثابت شده در برابر حداقل سه نوع سلول سرطاني انساني شامل سرطان هاي سينه، کولون و کبد اثر محافظتي دارد.
    تاکنون مطالعات زيادي اين گفته قديمي که ” خوردن يک سيب در روز پزشک را دور مي کند” را تاييد کرده اند.
    در اين مطالعات نشان داه شده که رژيم غذايي سرشار از ميوه و سبزي خطر ابتلا به سرطان، بيماري قلبي، ديابت و بسياري بيماري هاي ديگر را کاهش مي دهد؛ اما محققان مي‌كوشند تا دريابند اين اثر ضد سرطاني دقيقاْ به کداميک از ترکيبات موجود در سبزي و ميوه مربوط مي شود.
    طيف گسترده اي از مطالعات در اين زمينه بر خواص ضد سرطاني گروهي از فيتوکميکال ها به نام فنليک ها انجام گرفته است که عمدتاْ در دانه‌ها و پوست ميوه ها و سبزيجات يافت مي شوند.
    سيب يکي از مهمترين منابع ترکيبات فنليک محسوب مي شود. ميانگين محتواي فنليک يک سيب بين 110 تا 347 ميلي گرم درهر 100 گرم سيب تازه است. اين ميوه همچنين سرشار از ترکيبات مفيد ديگري به نام فلاونوئيد هاست.
    به گفته‌ي محققان بخش عمده اين اثر ضد سرطاني و ضد بيماري در سيب به ترکيبات مفيد موجود در پوست آن مربوط مي شود و بر اين اساس سيب را بايد به عنوان يک منبع غني مواد مغذي و آنتي اکسيدان ها در نظر گرفت.

    کارشناس تغذیه

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.