حرکات ورزشی برای رهايي از چاقي موضعي

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #76001
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    چاقي موضعي يکي از چاقي‌هاي رايجي است که خيلي‌ها با آن دست‌به گريبان هستند و نمي‌دانند چگونه بايد از دستش خلاص شوند…

    در کنار تمام درمان‌هاي طبي و جراحي، يکي از راهکارهاي مؤثر براي خلاص شدن از دست چاقي موضعي، استفاده از ورزش‌هاي هدفمند است. اگر چاقي موضعي شما از نوعي است که چربي‌هايتان در باسن و ران‌هاي شما تجمع يافته، انجام اين حركت‌هاي ورزشي را به شما توصيه مي‌کنيم.

    حركت اول: به شکم دراز بکشيد، طوري كه دست‌ها و پاها به صورت کشيده روي زمين باشند. همزمان دست‌ها و سر و سينه و پاها را به سمت بالا بکشيد. سر و گردنتان نبايد بيش از حد بالا بيايد. 2 ثانيه اين وضعيت را تحمل كنيد و بعد به حالت اول برگرديد. اين تمرين را 12 تا 15 بار تکرار کنيد.

    حركت دوم: به حالت شنا قرار بگيريد. کف دست‌ها را طوري روي زمين قرار دهيد كه در راستاي شانه و پاهايتان حالت کشيده داشته باشد. حالا روي سر پنجه انگشت‌هاي پا قرار بگيريد. عضلات باسن و ران‌هايتان را منقبض کنيد و يکي از پاها را تا جاي ممکن از زمين بلند کنيد. به اندازه فاصله 2 تنفس، پايتان را در هوا نگه داريد و سپس روي زمين بگذاريد. حالا پاي ديگرتان را بلند کنيد.

    حركت سوم: سرپا بايستيد و با پاي راستتان گام بزرگي برداريد. حالا روي زانوها خم شويد؛ ‌طوري كه زانوي چپتان حالت 90 درجه داشته باشد اما زانوي راست هم روي زمين قرار نگيرد. چند ثانيه در اين وضعيت بمانيد. حالا دوباره سرپا بايستيد و اين بار با پاي چپ همين حركت را انجام دهيد.

    حركت چهارم: سرپا بايستيد و دستتان را پشت سرتان قلاب كنيد، طوري كه آرنج‌ها كاملا باز باشد. براي اينكه تعادل بهتري داشته باشيد، به اندازه عرض شانه‌هايتان پاها را باز كنيد. حالا پايين بياييد، طوري که انگار قصد نشستن داريد. زانوها را خم كنيد و تا جايي پايين بياييد که ران‌هايتان موازي با زمين باشند. دوباره به حالت اول برگرديد و تمرين را تکرار کنيد.

    حركت پنجم: روي زمين دراز بكشيد. حالا پاهايتان را خم كنيد، طوري كه زانوهايتان 90 درجه خم شوند. حالا درعين اينكه عضلات باسن را منقبض و از سطح زمين بلند مي‌کنيد، پاي راستتان را تا جاي ممکن بالا بياوريد اما مراقب باشيد عضلاتتان کشيده نشود. بعد از چند ثانيه به حالت اول برگرديد و با پاي ديگرتان همين حركت را انجام دهيد.

    حركت ششم: در فاصله يک متري از پله بايستيد. دستانتان را به کمر بزنيد و يک پا را روي پله قرار دهيد. زانو و قوزک پا بايد در يک راستا باشند. حالا زانوي ديگر را خم کنيد تا جايي که ساق پا موازي با زمين قرار گيرد. اين تمرين را 10 تا 15 بار تکرار کنيد.

    حركت هفتم: اين حركت را مي‌توانيد با استفاده از يك توپ كه مقابل ديوار قرار داده‌ايد، انجام دهيد. در صورتي كه دسترسي به توپ نداريد يك صندلي كنار ديوار بگذاريد. دراز بكشيد و درحالي كه دستتان در امتداد بدنتان روي كف زمين قرار دارد، پاهايتان را روي توپ قرار دهيد. حالا تا جايي كه امكان دارد، همزمان با اينكه باسن را از زمين بلند كنيد، پاي چپ را درحالي كه انگشت‌هاي آن صاف است به سمت بالا بكشيد. درهمين وضعيت 3 ثانيه بمانيد و بعد باسنتان را زمين بگذاريد. اين حركت را با پاي ديگر نيز انجام دهيد. درحالي كه پاي چپ و راست را مرتب جابه?جا مي‌كنيد 16 تا 24 بار اين حركت را تكرار دهيد.

    حركت هشتم: به پهلوي راستتان بخوابيد، درحالي که پاي راستتان روي زمين و بازوي راستتان خم باشد، دست راستتان سرتان را نگه مي‌دارد. براي تعادل بيشتر، دست چپ را روي زمين و جلوي قفسه‌سينه قرار دهيد. پاي چپ را بالا بگيريد، درحالي که به باسنتان فشار وارد شود. مکث کنيد، سپس آرام پايتان را پايين بياوريد. حتي مي‌توانيد همزمان هر دو پايتان را بالا ببريد. حالا به پهلوي ديگر بخوابيد و با پاي ديگر اين حركت را انجام دهيد.

    حركت نهم: بايستيد و بندي را محکم دور ساق پايتان ببنديد. دست‌هايتان را به اندازه عرض شانه به طرف جلو بکشيد. حالا يكي از پاهايتان را جلوتر از ديگري قرار دهيد. سپس زانو را خم کنيد تا ران‌هايتان با سطح زمين موازي شود. زانوهايتان را پشت پنجه پا نگه داريد. چند لحظه به سمت پايين بمانيد. دوباره بايستيد. پاي چپتان را از بغل باز كنيد و چند ثانيه در اين حالت بمانيد. اين کار را با پاي ديگر هم تکرار کنيد.

    منبع: besthealth

    #99522
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    خیلی ممنون
    این تمرینات برای افراد دارای اضافه وزنی که اصرار دارن کاهش وزنشون بیشتر موضعی باشه خیلی مفیده

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.