جلوگیری از ترک بارداری

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #95077
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    ترک پوست یکی از عوارض بارداری است که با بزرگ شدن جنین و کشیده شدن پوست نمایان می شود. ترک ها اول صورتی رنگ است و بعد به نقره ای تغییر رنگ می دهد. جلوگیری از ایجاد ترک و کمرنگ کردن آنها امکان پذیر است اگر خیلی زود از راه های زیر استفاده کنید.

    1. غذاهایی بخورید که به پوستتان مواد مغذی برساند.
    حالا که باردار هستید حتماً به تغذیه خود می رسید اما اضافه کردن این غذاها به خصوص برای پوست مفید است.غذاهایی بخورید که غنی از آنتی اکسیدان باشد مثل توت فرنگی، اسفناج، بلوبری و میوه ها و سبزیجات تازه.غذاهایی بخورید که مملو از ویتامین E باشد مثل آجیلها، دانه ها، آوکادو و بروکلی.غذاهایی بخورید که ویتامین A داشته باشد مثل هویج، انبه و کدو تنبل.غذاهای سرشار از امگا 3 بخورید مثل ماهی، گردو و تخم مرغ.

    2. مقدار کافی آب بنوشید.
    آب سم زدایی می کند و سلولهای بدن شما را متورم نگه می دارد که این باعث سلامت پوست می شود و تحمل استرس ناشی از کشیدگی را برای پوست راحت تر می کند.روزی 8 لیوان آب بخورید.چای گیاهی بنوشید.میوه ها و سبزیجات آبدار بخورید.به جای کیک و شیرینی از هندوانه، خربزه و توت فرنگی به عنوان دسر استفاده کنید.

    3. ورزش کنید.
    ورزش جریان خون را در بدن بالا می برد و این به خاصیت کشسانی پوست کمک می کند. ورزش کمک می کند بیش از اندازه وزن اضافه نکنید. از ورزش های مناسب بارداری مثل یوگای بارداری استفاده کنید.

    4. آرام آرام وزن اضافه کنید.
    وقتی وزنتان سریع بالا میرود پوست ترک می خورد. به راهنمایی های دکترتان درباره ی وزن عمل کنید. پر خوری نکنید. اگر ویار غذاهای چاق کننده کردید مثلاٌ بستنی، کمی بستنی بخورید و بعد یک ظرف میوه میل کنید.

    5. لیف بکشید.
    لیف کشیدن هم ترک های به وجود آمده را کمرنگ می کند هم از به وجود آمدن ترک ها جلوگیری می کند. از پایین پاها شروع کنید و کم کم به سمت بالا لیف بکشید. خصوصاٌ قسمتهایی که احتمال ترک خوردن دارند مثل شکم و باسن را بیشتر لیف بکشید. پوست سینه به علت حساس بودن نیاز به لیف کشیدن ندارد.

    6. از مواد شوینده ی قوی استفاده نکنید.
    بسیاری از صابونها و شامپوهای مخصوص بدن از سولفات تشکیل شده که در بلند مدت پوست را خشک کرده و خاصیت کشسانی پوست را از بین می برد. شوینده ای انتخاب کنید که از روغنهای گیاهی درست شده باشد و به پوست آب رسانی کند.می توان از روغن نارگیل به عنوان یک شوینده ی گیاهی استفاده کرد. مقداری از این روغن را به پوستتان بمالید و با آب گرم آبکشی کنید و با حوله به آرامی خشک کنید. لازم نیست همیشه از شوینده استفاده کنید گاهی آب کشی با آب ولرم کافی است.

    7. پوستتان را مرطوب کنید.
    آبرسانی و استفاده از مرطوب کننده بسیار اهمیت دارد. از مرطوب کننده در تمامی نواحی که احتمال ترک خوردن هست مثل شکم، پهلوها، پشت، رانها، کمر و پاها استفاده کنید. مرطوب کننده ی معمولی برای دوران بارداری کافی نیست. از محصولاتی که مخصوص دوران بارداری ساخته شده و همینطور از روغنهای گیاهی استفاده کنید. روغن بادام و کره کاکائو انتخاب های مناسبی هستند. روزی دوبار صبح و شب پوستتان را مرطوب کنید. در هر ناحیه ای که احساس کشش و خارش دارید نیاز به مرطوب کردن دارد.

    8. ضد آفتاب استفاده کنید.
    اگر شنا می کنید یا در معرض تابش آفتاب هستید از ضدآفتاب استفاده کنید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.