جادوی طبیعت در ادویه همه کاره کاری

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #75264
    marziyeh.a
    مشارکت کننده

    باقالا قاتوق، کوفته تبریزی، آبگوشت یا هر غذای بومی و محلی دیگه رو با ادویه کاری بپزید، می‌شه غذای هندی. کاری کلید رنگ کردن کلاغ و فروختن‌ش جای قناری توی آشپزیه. کاری ادویه اختصاصی هنده که همه جای دنیا طرفدار داره. کاری در واقع ترکیبی از همه ادویه‌هاست. برای همین همه خواص گیاهان دارویی و معطر رو تو خودش داره. زردچوبه، دارچین، فلفل، سیر، هل، زیره، رازیانه و تخم گشنیز ادویه‌هایی هستن که از ترکیب اونا کاری به دست میاد. حالا اگه می‌تونید یه چیزی بگید که کاری توی خودش نداشته باشه!

    چیزی که به وفور تو کاری پیدا می‌شه ماده کورکومین هست که به غیر از خاصیت ضد التهابی برای مفاصل و عضلات، یه ضد سرطان بی‌رقیب تو مواد طبیعیه. این ماده ژن‌های ناقل سرطان پستان و سرطان‌های دستگاه گوراش رو از کار می‌ندازه و در صورت ابتلا به سرطان روند بیماری رو به شدت کند می‌کنه. این ماده از آلزایمر هم پیشگیری می‌کنه.

    فلفل قرمز موجود کاری سوخت و ساز بدن رو افزایش می‌ده و از هر غذایی که می‌خورید، یه غذای رژیمی می‌سازه.

    به همه غذاهای چرب ادویه کاری بزنید و با خیال راحت اونا رو بخورید چون تری‌گلیسیرید خون‌تون بالا نمی‌ره.

    اگه بخواییم به تفصیل درباره خواص کاری حرف بزنیم مثنوی هفتاد من می‌شه. محافظت از کبد، ضد میکروب، ضد نفخ، محرک و مقوی معده، دفع سموم و رفع بی‌خوابی و اضطراب هم از جمله چیزاییه که می‌تونید از کاری انتظار داشته باشید. خب دیگه از یه قاشق ادویه چه انتظاری دارید؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.