توصیه های تغذیه ای برای رفع بی خوابی:

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #68522
    n.fazel
    مشارکت کننده

    عوامل بسیاری هستند که می توانند موجب بی خوابی شما شوند همچنین راه حل های مختلفی هم برا ی این مشکل وجود دارد. بر اساس عامل ایجاد کننده بی خوابی شما می توانید آن را درمان نمایید. علاوه بر تغییراتی که می توانید در شیوه زندگی خود بدهید توصیه های تغذیه ای زیر هم می توانند به بالا بردن کیفیت و کمیت خواب شما کمک کنند:
    – 2 تا 3 ساعت قبل از رفتن به رختخواب غذای سنگین نخورید. بدن شما سعی د رهضم غذا دارد و شما نمی توانید خواب راحتی داشته باشید.
    – غذاهای چرب یا کربوهیدرات های ساده مثل شکر، برنج و نان سفید، غذاهای تند را محدود کنید خصوصا قبل از خواب.
    – اگر احساس گرسنگی می کنید می توانید تقریبا 2 ساعت قبل از خواب یک میان وعده سبک میل کنید. این میان وعده باید حاوی کربوهیدرات بالا و مقداری هم پروتئین باشد. چنین ترکیبی به افزایش دسترسی تریپتوفان برای مغز کمک می کند. مثلا می توانید از موراد زیر استفاده نمایید:
    شیر کم چرب همراه غلات سبوس دار
    ماست کم چرب همراه کمی میوه تازه
    کراکر سبوس دار همراه کمی پنیر
    – از مصرف نوشیدنی های کافئین دار هنگام عصر و شب بپرهیزید. کافئین موجود در قهوه، چای، نوشابه و شکلات می تواند سبب به تاخیر انداختن خواب شما شود.
    – مصرف مایعات را در طول عصر و شب کمی محدود کنید تا مجبور نشوید مدام برای رفتن به دستشویی از خواب بیدار شوید. 😆
    علاوه بر این نکات ممکن است شما برای درمان بی خوابی نیاز به مکمل داشته باشیدو این مکمل ها هرگز نباید همراه هم یا همراه سایر داروهای ارامش بخش استفاده شوند. همچنین قبل از مصرف باید در مورد دوز مصرفی و عوارض ان با پزشک مشورت کنید. دو تا از موثرترین و معتبرترین مکمل ها که تحقیقات بیشتری بر روی انها انجام گرفته شامل ریشه سنبل الطیب و ملاتونین هستند.
    – ریشه سنبل الطیب: یک گیاه ارامش بخش است که قرن هاست مورد استفاده قرار گرفته. چندین مطالعه نشان داده اند که سنبل الطیب در به خواب رفتن و وداشتن خوابی راحت موثر است. برای مشاهده اثر آن 4 هفته زمان لازم است. ممکن است فردی که از آن استفاده می کند در روز بعد دچار خواب آلودگی باشد. دوز معمول استفاده از ان 300 تا 600 میلیگرم در فرم کپسول 30 دقیقه قبل از خواب است.
    – ملاتونین: هورمونی است که در مغز انسان ساخته می شود. همچنین د رحیوانات و گیاهان هم تولید می گردد. تحقیقات نشان داده اند که ملاتونین می تواند در رفع اختلالات خواب که د راثر جابجایی مکانی و اختلاف ساعت و یا خستگی شدید جسمی رخ می دهد موثر باشد. اما هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز هست.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.