توصیه های تغذیه ای برای دختران(۱).دختران بخوانند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #68352
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    تغذیه در دختران از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه دارای ویژگی های فیزیولوژیکی خاص هستند . می خواهیم در چندین مبحث متوالی به بیان نکات مهم تغذیه ای در آن ها بپردازیم.
    دختران به علت نیاز بیش تر به آهن ، در صورتی که نیاز آنها تامین نشود به سرعت در معرض خطر کم خونی فقر آهن قرار می گیرند . برای پیشگیری از کم خونی فقر آهن ، دختران باید در برنامه غذایی روزانه از منابع غذایی آهن دار مثل گوشت قرمز ، مرغ یا ماهی ، حبوبات مثل عدس و لوبیا ، سبزی های سبز تیره مثل اسفناج و جعفری استفاده کنند و با مصرف ویتامین C که به طور طبیعی در انواع سبزی های تازه و میوه ها وجود دارد جذب آهن موجود در منابع طبیعی را افزایش دهند . بنابراین مصرف آب لیمو و یا آب نارنج در سالاد شامل گوجه فرنگی ، فلفل سبز دلمه ای ، کلم ، گل کلم ، و سبزی خوردن همراه با غذا موجب می شود که آهن غذا بیشتر جذب شود ، خودداری از صرف چای بلافاصله پس از صرف غذا نیز موجب می شود آهن غذا بیش تر جذب شود زیرا ، چای می تواند از جذب آهن غذا جلوگیری کند و این عادت غلط غذایی یکی از دلایل بروز کم خونی فقر آهن در بین دختران است .
    برای پیشگیری از پوکی استخوان در دوران سالمندی ، دختران باید در دوران نوجوانی کلسیم کافی دریافت کنند . با مصرف روزانه شیر و لبنیات ، کلسیم مورد نیاز بدن تامین می شود . در دوران نوجوانی با مصرف یک لیوان شیر و یک لیوان ماست و 60-45 گرم پنیر (یک قوطی کبریت ) کلسیم بدن تامین می شود .
    ادامه دارد….

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.