توصیه برای جلوگیری از پرخوری عصبی

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #79443
    zghasemi
    مشارکت کننده

    بهتر است برای رفع عصبانیت‌تان، سمت فست‌فودها نروید یا شروع به خوردن وعده‌های اصلی غذایی نکنید. تمام منابع علمی بر این امر تاکید دارند که هنگام غذا خوردن از تماشای تلویزیون، صحبت یا مطالعه کردن خودداری کنید تا ذهنتان درگیر تنش و استرس نشود. هرچقدر شما غذا را با آرامش بیشتر و به دور از استرس و هیجان میل کنید، به طور حتم مدت زمان بیشتری برای صرف غذا وقت می‌گذارید و پیام سیری هم زودتر به مغزتان می‌رسد. منظور ما از نداشتن هیجان هنگام غذا خوردن همه‌ی انواع هیجان شامل هیجان‌های ناشی از غم، عصبانیت یا حتی شادی است. تمام این هیجان‌های عصبی می‌توانند باعث تند تند غذا خوردن و مشکل‌های ناشی از آن شوند.

    بر اساس فیزیولوژی گوارش بدن فردی که تند تند غذا می‌خورد یا غذاهای نرم،
    در دسترس و تقریبا راحت‌الحلقوم مصرف می‌کند، باعث می‌شود که فرایند سیری، دیرتر در بدنش اتفاق بیفتد

    توصیه به افرادی که عادت کرده‌اند در صورت عصبانی شدن، تند و زیاد غذا بخورند
    اینکه سبک زندگی‌شان را به تدریج تغییر دهند. همان طور که هیچ عادتی یک شبه ایجاد نمی‌شود، هیچ عادتی هم یک شبه از بین نخواهد رفت. با این حساب، چنین افرادی باید مدیریت کنترل خشم داشته باشند و در شرایطی که عصبانی هستند یا استرس دارند به سمت غذاهای چرب، شیرین، پرکالری و وعده‌های حجیم غذایی نروند. بهتر است این افراد اگر هم می‌خواهند غذایی بخورند، ابتدا برای مدتی از محیطی که باعث ایجاد هیجان و عصبانیتشان شده، دور شوند، کمی در فضای آزاد قدم بزنند، نفس عمیق بکشند و بعد از آرام شدن نسبی، اگر دوست داشتند و گرسنه بودند، حجم مشخصی از غذا را جلوی خودشان بگذارند و فقط همان مقدار را با آرامش بخورند. بهتر است افرادی که به دلیل استرس و عصبانیت، عادت به تند غذا خوردن کرده‌اند، در هر وعده غذایی یک دقیقه زمان صرف غذایشان را افزایش دهند تا بتوانند مدت زمان خوردن یک وعده غذایی را به حدود ۱۵ دقیقه برسانند. این موضوع می‌تواند برای رسیدن پیام سیری به مغز در موقع مناسب، بسیار موثر باشد.

    #101335
    لیلی
    مشارکت کننده

    یکی ا روشهایی که من به کار میبرم وموفق شدم پرخوری عصبیم را کنترل کنم تنفس عمیق موقع عصبانیت یا استرس وخوردن آب نفس عمیق در مغز سروتونین ترشح میکنه که باعث شادی میشه همون کاری که خوردن میکنه دوش گرفتن هم خیلی موثره

    #101344
    zghasemi
    مشارکت کننده

    خیلی عالیه..همیشه باید مشکل از ریشه برطرف بشه وگرنه غذا خوردن و … که درمان نیستند
    از این به بعد تنفس عمیق رو هم به مراجعین توصیه می کنم

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.