تهیه همان غذاهای قبل از تولد فرزند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80902
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    تهیه همان غذاهایی که قبل از تولد فرزند تهیه مي‌شده است، یک اشتباه رایج است.
    شاید از نظر شما مرغ پخته، گوشت کباب شده، ماهی، سبزیجات پخته شده و سالاد غذاهای خوشمزه و سالمي ‌باشند، اما شاید این غذاها از نظر یک کودک نه تنها خوشمزه نباشند، بلکه ناخوشايند هم باشند. اگر شما مي‌خواهید فرزندتان خوب غذا بخورد و برنامه غذایی‌اش از تنوع کافی برخوردار باشد، باید در آشپزخانه کمي خلاقیت به خرج دهید. سعی کنید از مواد غذایی زیبا و رنگی استفاده کنید تا فرزندتان به خوردن غذا ترغیب شود. مي‌توانید از ایده‌های زیر استفاده کنید:
    سبزیجات را در کنار یک سس سالم، مانند سس ماست، به فرزندتان بدهید. اگر فرزندتان به یک یا دو نوع سبزیجات علاقه دارد، تکرار آنها اشکالی ندارد. همچنین مي‌توانید در کنار میوه‌ها کمي ‌ماست میوه‌ای نیز بریزید تا فرزند شما به خوردن آن ترغیب شود.
    روی مواد غذایی همچون مرغ، گوشت و یا سبزیجات کمي‌ پنیر موزارلا یا پارمزان بریزید تا خوشمزه‌تر شوند.
    به کمک چاقوها و قالب‌هاي مخصوص، به میوه‌ها و سبزیجات شکلی زیبا و اشتها برانگیز دهید. این کار در مورد سبزیجاتی مانند فلفل دلمه ای قرمز یا زرد، خیار، سیب، گلابی و طالبی خیلی خوب جواب مي‌دهد.
    کمي خلاقیت به خرج دهید و از سبزیجات مدل‌های گوناگون بسازید. مثلا مي‌توانید از کرفس یک قایق درست کنید و درون آن را از پنیر خامه ای کمي‌ چرب پر کنید و روی آن کمي ‌فلفل دلمه ای قرمز بریزید. یا با سایر سبزیجات صورت یک آدمک را درست کنید.
    در غذاهایی مانند سوپ، سعی کنید سبزیجات گوناگون را رنده کنید تا فرزند شما کمتر متوجه وجود آنها در غذا شود. کدو و هویج برای اینکار گزینه‌های مناسبی هستند. بحث و جدل کردن با کودکان در رابطه با غذا ممکن است اذیت و ناامید کننده باشد، اما فراموش نکنید که شما مسئول رشد و پرورش آنها هستید. سعی کنید در این رابطه خوشبین باشید و حتی پیروزی‌های هر چند کوچک را نادیده نگیرید. همچنین سعی کنید در خوردن غذاهای سالم الگوی مناسبی برای فرزندانتان باشید. هر چه فرزندان شما بزرگ‌تر شوند، کار شما نیز راحت‌تر مي‌شود، زیرا خوردن غذاهای سالم به شکل عادتی فراموش نشدنی برای آنها در مي‌آید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.