تناسب اندام در ۴۰ سالگی از کوچک شدن مغز جلوگیری می‌کند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #94709
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    مطالعات انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد افرادی که در میانسالی تناسب اندام خوبی ندارند ممکن است که در سنین بالاتر حجم مغز کوچکتری داشته باشند.
    به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، با افزایش سن حجم مغز کوچکتر می‌شود و این یکی از علائم غیر قابل اجتناب افزایش سن است. عواملی همچون سیگار کشیدن، چاقی مفرط، دیابت، فشار خون و عدم تحرک بر پروسه کوچک شدن مغز تاثیرگذار هستند.

    مدیر این تحقیقات از دانشگاه پزشکی بوستون می‌گوید: ما دریافتیم که نداشتن آمادگی جسمانی در دوران میانسالی باعث پیر شدن سریع‌تر مغز و کوچک شدن آن می‌شود. این مسئله برای افرادی که بیماری قلبی دارند یا در معرض بیماری قلبی هستند بسیار مهم است. در این افراد ارتباط بیشتری بین آمادگی جسمانی و پیر شدن مغز وجود دارد.

    به گزارش سایت رویترز،در این مطالعات 1583 نفر مورد بررسی قرار گرفتند. از این افراد تست تردمیل گرفته شد تا میزان آمادگی جسمانی آن‌ها اندازه‌گیری شود.

    دو دهه بعد دوباره این افراد تست دادند و از آن‌ها اسکن‌های MRI گرفته شد. افراد در این زمان حدودا 58 سال سن داشتند.

    در تست اول، 89 درصد افراد توانستند به میزان ضربان قلب لازم برسند.

    در دست دو دهه بعد افرادی که آمادگی جسمانی کمتر از میزان متوسط داشتند، حجم مغز کوچکتری داشتند. افرادی که در تست اولیه وضعیت فشار خون و ضربان قلب‌شان بهتر بود کمتر دچار کاهش حجم مغز شدند.

    این مطالعات به تشویق افراد برای انجام ورزش بیشتر در سنین پایین‌تر کمک می‌کند.

    مدیر این تحقیقات می‌گوید جلوگیری مهم‌تر از درمان است. از آنجایی که بیشتر افراد حداقل میزان فعالیت فیزیکی لازم را انجام نمی‌دهند، این تحقیقات می‌تواند انگیزه آن‌ها را افزایش دهد تا بیشتر فعالیت کنند. افراد باید ورزش هوازی و ورزش قدرتی را همراه با هم انجام دهند تا تعادل و هماهنگی بدن آن‌ها افزایش یابد. انجام ورزش‌های مربوط به انعطاف پذیری نیز بسیار مهم است. نتایج مطالعات نشان داد تصمیماتی که افراد در سنین 40 سالگی می‌گیرند بر سلامت مغز آن‌ها بسیار تاثیرگذار است.

    در طول هفته افراد باید حداقل 2.5 ساعت فعالیت هوازی با شدت متوسط انجام دهند. این فعالیت می‌تواند پیاده‌روی سریع یا فعالیت قدرتی باشد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.