تمشک در جلوگیری از رشد سرطان مفید است

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #95062
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    میوه تمشک دارويي موثر براي جلوگيري از رشد سلول های سرطانی و غده های بدخيم به شمار می رود.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از پايگاه خبري شبكه العالم، به نظر مي رسد كه تمشک با محتويات كامل آن مي تواند به عنوان دارويي براي جلوگيري از كاهش رشد غده های بدخيم كه سالانه بيش از يك ميليون نفر را در جهان مبتلا مي كند و سالانه دست كم 750 هزار مريض قرباني آن مي شوند، مورد استفاده قرار گيرد.

    مراكز تحقيقاتی درمطالعات خود تلاش كردند محتويات تمشک را از يكديگر جدا كنند تا با شناخت ماده فعال، از آن برای ساخت داروهای جديد استفاده كنند، اما تلاش های آن ها بی نتيجه بود. توصيه اصولی محققان اين است كه مبتلايان به سرطان روده، نبايد آب تمشک را بخورند، بلكه بايد همه آنرا یکجا مصرف کنند زيرا بخش هايی از پوست تمشک كه درآب اين ميوه نيست – فراتر از ويژگي هاي عجيب آن است.

    براساس برخی آمارهای جهانی از هر بيست نفر، يك نفر به سرطان روده مبتلا می شود، ( يعني 5 درصد از انسان ها) و موارد ابتلا به آن به ويژه در آمريكا و كشورهاي پيشرفته زیاد است. اين بيماري درآمريكا، سومين سرطان رايج (به استثناي سرطان هاي پوست) شناخته می شود. سرطان روده، همچنين سومين سرطان عامل مرگ درهر دو جنس است، اين درحاليست كه ميانگين ابتلا به اين بيماري، در كشورهاي درحال توسعه و كشورهاي جهان سوم در آفريقا و آسياي جنوبی كاهش مي يابد و به كمترين حد خود (يعني كمتر از حدود ده برابر) مي رسد.

    مطالعات انجام شده علت شيوع سرطان روده بزرگ در كشورهاي پيشرفته در مقايسه با كشورهاي فقيرتررا شيوه غذايي دراين كشورها ارزیابی کرده است كه به طور عمده مبتنی بر استفاده از گوشت قرمز در مقايسه با سبزيجات ، ميوه و حبوبات است. همچنين تجربه نشان داده كه كم تحركي در زندگی و كمبود فعاليت ورزشی خطرمرگ بر اثر ابتلا به سرطان روده را افزايش مي دهد و درمقابل اين بيماري به شكل ارثی در برخي خانواده ها وجود دارد اما فقط 5 درصد از موارد ابتلا را شامل می شود.

    محققان با آزمايش روی موش هاي آزمايشگاهي مبتلا به سرطان روده بزرگ و پس از گذشت بيست هفته از مصرف تمشک توسط موش ها به اين نتيجه رسيدند که غده هاي خوش خيم به نصف رسیده و اندازه آن نيز در مقايسه با موش هايي كه تمشک نخورده بودند، كوچكتر بود، آن ها همچنين وقتي كه بخش هاي مختلف تمشک را از يكديگر جدا كردند، به همان نتايج دست نيافتند، از اين رو نتوانستند ماده موثر مشخص را شناسايي كنند برخي ازآنان عقیده دارند که ماده فعال جداگانه ای در اين ميوه وجود ندارد، بلكه خود تمشک با همه مواد داخل آن، براي درمان سرطان موثر است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.