تغذیه مناسب راهکاری برای درمان سینوزیت

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #82787
    z.yari
    مشارکت کننده

    سینوزیت ازجمله مشکلاتی است که افراد زیادی از آن رنج می‌برند. سینوزیت التهاب یا عفونت مجاری سینوسی است که باعث احساس سنگینی و فشار در ناحیه سر می‌شود.
    گام نخست مصرف غذاهایی است که سیستم ایمنی را تقویت کند. اگر مشکل سینوزیت ناشی از واکنش آلرژیک به غذای خاص است آن غذا باید از رژیم غذایی حذف گردد. این امر با همکاری متخصص بیماری های آلرژیک و متخصص رژیم درمانی انجام می‌گیرد.
    غذاهای دریایی، گوشت قرمز، نان سبوس دار مثل نان سنگک، انواع مغزها مثل گردو، فندق، بادام و پسته انواع دانه های روغنی مثل آفتابگردان و کنجد منابع خوب روی هستند. این ماده معدنی برای فعالیت طبیعی و صحیح سیستم ایمنی ضروری است رژیم غذایی غنی از روی به بدن کمک می‌کند تا با عفونت‌هایی که سبب سینوزیت می‌شود به خوبی مبارزه کند.
    توت فرنگی، توت سیاه، پرتقال، نخودفرنگی، فلفل دلمه ای، سیب زمینی، جعفری، شوید و به طور کلی سبزیجات برگ تیره، دارای مقادیر خوب ویتامین C هستند این ویتامین به سلول‌های دفاعی بدن برای رسیدن و بلوغ کمک می‌کند و فعالیت آنتی بادی را بهبود می‌بخشد.
    منابع غذایی اسیدهای چرب امگا 3 مثل ماهی کیلکا، قباد، شیر، حلوا و اوزون برون در رفع التهاب ناشی از سینوزیت نقش دارند.
    نوشیدن مایعات داغ به تسهیل جریان مخاط کمک می‌کند و سبب رفع احتقان و فشار در سینوس‌ها می‌شود. نوشیدن چای داغ در این روند مؤثر است. زیرا بخور و مصرف مایعات گرم به جدا شدن مخاط کمک می‌کند. اما باید توجه داشت که از مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین و افزودنی‌هایی که باعث سوزش معده می‌شوند، خودداری کرد.
    خوردن غذا در فاصله زمانی کمتر از یک ساعت قبل از خواب باعث می‌شود تا پس از خوابیدن اسید معده به سمت گلو و مجاری بینی بالا بیاید. این ترکیب اسیدی نیز باعث ایجاد التهاب در ناحیه سینوس‌ها خواهد شد.
    ________________________________________________________________________________________________
    زهرا یاری، کارشناس ارشد تغذیه.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.