تغذیه‌ی سالم، عاملی مهم برای بالا بردن قدرت ذهنی سالمندان

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72267
    کاربر عادی
    مشارکت کننده

    نتایج یک پژوهش آمریکایی که در مجله‌ی Neurology به چاپ رسید نشان می‌دهد افراد سالمندی که ویتامین و اسیدهای چرب امگا 3 بیشتری مصرف می‌کند با کاهش حجم مغز مواجه نمی‌شوند و به این ترتیب از ابتلا به آلزایمر دور می‌شوند.

    در این پژوهش محققان میزان مواد مغذی خون سالمندان را و MIR آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند و مشاهده کردند که میزان بالای ویتامین B ,C ,D و ویتامین E و همچنین امگا 3 های خون تأثیر زیادی روی سلامت ذهنی و تمام اعضای بدن سالمندان دارد.

    برای همین محققان به سالمندان توصیه می‌کنند به میزان لازم میوه، سبزیجات و ماهی میل کنند، زیرا مواد مغذی موجود در این مواد غذایی پتانسیل زیادی برای محافظت از مغز و بهبود عملکرد آن دارد.

    زیاده‌روی در مصرف مواد لبنی به مغز آسیب می‌زند
    این پژوهش همچنین نشان داده است مصرف زیاد مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب ترانس مثل محصولات لبنی پرچرب و مواد غذایی سرخ کردنی نتایج خوبی در عملکرد ذهنی افراد ندارد.

    در واقع اندازه مغز افرادی که در مصرف این مواد غذایی افراط می‌کنند کوچک‌تر می‌شود. محققان معتقدند که در این باره باید مطالعات بیشتری انجام شود اما آنچه که روشن است این است که افراد نباید اجازه دهند اندازه و حجم مغزشان کوچک‌تر شود و این مسئله غیرممکن نیست و با مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین و امگا 3 ها می‌توان از زوال عقل و ابتلا به بیماری آلزایمر پیشگیری کرد.

    منبع: maxisciences

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.