تغذيه با شيرخشك موجب اسهال در نوزاد مي‌شود

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80726
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    نوزاداني كه از شيرخشك تغذيه مي‌شوند بيشتر دچار اسهال مي‌شوند. بدن نوزادان عاري از هر گونه ميكروب است؛ بي‌احتياطي و عدم بهداشت نوزاد از مهم‌ترين عامل ابتلاي طفل به اسهال است.
    نوزاداني كه از شير مادر تغذيه مي‌شوند كمتر به بيماري اسهال مبتلا مي‌شوند و در صورتي كه اين دسته از نوزادان دچار اسهال شوند به دليل آلوده بودن دست و نوك سينه مادر است در حقيقت اگر دست آلوده مادر با نوك سينه برخورد كند، آلودگي وارد دهان نوزاد شده و همين مسئله موجب اسهال در طفل مي‌شود.
    نوزاداني كه از شيرخشك تغذيه مي‌شوند بيشتر دچار اسهال مي‌شوند، اين مسئله به دليل آلودگي شيشه و سر پستانك است كه شير در داخل آن درست مي‌شود البته رقيق و غليظ كردن شير خشك نيز در ابتلاي نوزاد به اسهال نقش مؤثري دارد.
    برخي نوزاداني كه از شير خشك تغذيه مي كنند نسبت به لاكتوز شير حساسيت پيدا مي‌كنند كه همين مسئله موجب اسهال در آنها خواهد شد از اين رو اين دسته از نوزادان بايد از شير‌ خشك فاقد لاكتوز استفاده كنند.
    رعايت بهداشت مادر و نوزاد مهمترين اقدام در پيشگيري از ابتلا طفل به اين بيماري است؛ توصيه مي‌شود مادران قبل از شير دادن دست‌هاي خود را با آب و صابون بشويند ضمن اينكه شيشه و سر پستانك نوزاداني كه از شير خشك تغذيه مي‌شوند بايد به خوبي شسته و استريل شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.