ترفندهای طبیعی برای تسکین آسم

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #113042
    soheila.d
    مشارکت کننده

    ترفندهای طبیعی برای تسکین آسم

    گرچه امروزه پیشرفت پزشکی در زمینه بهبود بیماری‌های مختلف از جمله آسم غیرقابل‌انکار است و بسیاری از داروها می‌تواند تاثیر مثبتی در کنترل علائم بیماری داشته باشد، اما روش‌های طبیعی و برخی خوراکی‌های خوشمزه نیز در تسکین این ناراحتی تنفسی موثر هستند. مسلما چنین توصیه‌هایی جایگزین درمان تخصصی بیماری نیست و نباید داروها را خودسرانه کنار گذاشت.

    به گزارش بهداشت نیوز، گرچه امروزه پیشرفت پزشکی در زمینه بهبود بیماری‌های مختلف از جمله آسم غیرقابل‌انکار است و بسیاری از داروها می‌تواند تاثیر مثبتی در کنترل علائم بیماری داشته باشد، اما روش‌های طبیعی و برخی خوراکی‌های خوشمزه نیز در تسکین این ناراحتی تنفسی موثر هستند. مسلما چنین توصیه‌هایی جایگزین درمان تخصصی بیماری نیست و نباید داروها را خودسرانه کنار گذاشت.

    عسل
    استنشاق بوی دلپذیر عسل در بعضی افراد به تسکین علائم آسم کمک می‌کند. همچنین توصیه می‌شود یک قاشق چای‌خوری عسل را در یک فنجان آب گرم حل و آرام میل کنید. مخلوط یک قاشق چای‌خوری عسل با نصف قاشق چای‌خوری پودر دارچین و مصرف آن پیش از خواب نیز به بهبود مشکلات تنفسی حین خواب کمک می‌کند.

    سیر
    این خوراکی عالی به رفع احتقان ریه‌ها کمک می‌کند و می‌تواند علائم آسم را به سرعت تسکین دهد. برای این منظور، 10 تا 15 حبه سیر را در 120 میلی‌لیتر (نصف لیوان) شیربادام مخلوط و یک بار در روز میل کنید. روش دیگر برای بهره‌مندی از این تاثیر سیر این است که 3 تا 4 حبه را در مقداری آب دم کنید و پس از خنک شدن یک بار در روز بنوشید.

    زنجبیل
    زنجبیل موجب کاهش انقباضات و التهابات مجاری تنفسی می‌شود. این تاثیرات آرامبخشی بر عضلات، مشابه بعضی داروهای بهبود آسم است. اگر از طعم زنجبیل تازه لذت می‌برید، مقدار مساوی آب زنجبیل، آب انار و عسل را با هم مخلوط و 2 تا 3 بار در روز یک قاشق سوپ‌خوری میل کنید. آب زنجبیل همراه با یک قاشق آب لیمو و یک قاشق عسل نیز داروی طبیعی عالی است و تنفس را بهبود می‌بخشد.

    پیاز
    شاید عجیب به نظر برسد، اما گوگرد موجود در پیاز التهابات را کاهش می‌دهد. توصیه می‌شود برای باز شدن مجاری تنفسی پیاز خام مصرف شود.

    روغن خردل
    ماساژ سینه و قسمت بالایی پشت می‌تواند به تسکین سریع و بازگشت تنفس عادی در زمان بروز بحران‌های آسم کمک کند. می‌توان روغن را گرم و همراه با مقدار کمی کافور مخلوط و پس از خنک شدن استفاده کرد.

    انجیر
    انجیر نیز یکی از داروهای طبیعی خوشمزه برای بهبود آسم است. تاثیر این میوه جدا کردن خلط‌ها از مجاری تنفسی و کمک به تنفس عادی خواهد بود. توصیه می‌شود 3 عدد انجیر خشک را بشویید و به مدت یک شب در یک لیوان آب بخیسانید. صبح روز بعد، این مخلوط را در حالت ناشتا میل کنید. این روش را باید 2 ماه تکرار کرد.

    قهوه تلخ گرم
    این نوشیدنی را باید متسع‌کننده نایژه‌ها دانست که تاثیر مثبتی در باز شدن مجاری تنفسی دارد. هرچه قهوه غلیظ‌تر باشد، این تاثیر بیشتر خواهد بود. البته باید مراقب بود در مصرف آن افراط نشود و بیش از 3 فنجان در روز توصیه نمی‌شود زیرا کافئین بالایی دارد. اگر تمایلی به نوشیدن قهوه ندارید می‌توانید چای پررنگ تقریبا داغ بنوشید.

    عصاره اکالیپتوس
    اکالیپتوس تاثیر فوق‌العاده‌ای در دفع مخاط‌ها دارد. کافی است چند قطره از عصاره آن را روی یک حوله کاغذی بریزید و در طول شب نزدیک سر بگذارید تا بوی آن استنشاق شود. تنفس عمیق بخار آن نیز می‌تواند به بهبود علائم آسم کمک کند.

    لیمو
    لیمو کمبود ویتامین C را که یکی از مشکلات رایج مبتلایان به آسم است، جبران می‌کند و منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها محسوب می‌شود که علائم بیماری را تسکین می‌دهد. برای بهره‌مندی از این خواص آب نصف لیمو را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و با توجه به ذائقه‌تان مقداری عسل نیز به‌عنوان چاشنی در آن بریزید. این شربت را به‌طور منظم میل کنید تا علائم بحران آسم کاهش یابد. در چنین شرایطی نباید مرکبات دیگر را مصرف کرد زیرا نه‌تنها چنین تاثیری ندارند، بلکه حتی علائم را تشدید می‌کنند.

    منبع: هفته نامه سلامت

    #113767
    heidary
    مشارکت کننده

    لعاب بادرنجبویه ی مخلوط با عسل برای تنگی نفس مفید خواهد بود

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.