تخم شترمرغ, تخم غاز, تخم اردک و تخم بلدرچین,کدام را انتخاب می کنید؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #92094
    naderinejad
    مشارکت کننده

    مقایسه تخم شترمرغ، غاز، اردک و بلدرچین

    تخم اردک

    تخم اردک، از نظر طب سنتی، با اینکه دیرهضم‌تر و غلیظ‌تر از تخم‌مرغ است، می‌تواند برای رفع لاغری مفید باشد. بهترین حالت مصرف تخم‌ اردک هم این است که آن را با چربی خودش سرخ کنید. مصرف تخم اردک می‌تواند باعث رفع تنگی سینه و سرفه شود. این تخم، سرشار از امگا3 و ویتامین D است.
    تخم غاز
    تخم غاز هم جزو دیگر تخم‌های خوراکی است که حجم مناسبی از ویتامین B12، فولات و پروتئین را در خود جای داده است. میزان پروتئین تخم غاز، حدود 3.5 برابر بیشتر از تخم‌مرغ است اما چربی و کلسترول آن هم بسیار بالاست.

    تخم شترمرغ

    تخم شترمرغ هم جزو مواد غذایی‌ای است که مصرفش به خانم‌های باردار یا افراد مبتلا به کم‌خونی توصیه می‌شود. تخم شترمرغ، آهن، اسیدفولیک و کالری بالایی دارد اما میزان روی آن کمتر از تخم‌مرغ است.

    تخم بلدرچین
    مصرف تخم بلدرچین هم برای فصاحت کلام در کودکانی که دیر به حرف افتاده یا درست حرف نمی‌زنند، توصیه می‌شود. هر 100 گرم تخم بلدرچین، حدود 158 کیلوکالری انرژی دارد و میزان ویتامین‌های A و B12 و B6 آن هم تقریبا به اندازه تخم‌مرغ است.

    تخم کبک

    درنهایت، اشاره‌ای هم به تخم کبک می‌کنیم که دارای پروتئین بالا و چربی پایینی است. تخم کبک، سریع هضم می‌شود و برای تقویت سیستم گوارشی یا قوای جنسی هم مناسب است. ویتامین‌های گروه B و آهن، جزو مواد مغذی تخم کبک است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.