تازه مادرها از این غذاها بخورند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87163
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    برای هر خانمی به دنیا آمدن بچه تجربه‌ای شاد و عالی است.ولی با تولد بچه وظایف زیادی بر دوش مادر قرار می‌گیرد. یکی از مشکلات این دوران کاهش وزن زیاد در طول حاملگی و همچنین داشتن تغذیه سالم به جهت سلامت نوزاد است. صرف نظر از شیر دادن، بدن مادر باید همه مواد مقوی مورد احتیاج خود را دریافت کند تا برای مراقبت از نوزاد خود نیروی لازم را داشته باشد. در اینجا برخی از مواد غذایی مفید برای مادران جدید را به شما معرفی می‌کنیم.

    ۱. ماهی قزل آلا

    مانند هر ماهی دیگری، قزل‌آلا حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای سلامت عمومی بدن مفید است. قزل ‌آلا همچنین دارای یک نوع چربی به نام DHA است. این چربی به مقدار کم در شیر مادر وجود دارد و برای سیستم عصبی نوزاد مفید است. مصرف ماهی قزل آلا دوبار در هفته سطح DHA شیر مادر را افزایش داده و برای سلامت مادر و نوزاد مفید است. اگرچه ماهی قزل آلا خوب است، اما خانم‌های باردار باید در مصرف آن احتیاط کنند زیرا ممکن است حاوی جیوه باشد.

    ۲. محصولات لبنی کم چرب

    محصولات لبنی کم چرب مانند شیر، پنیر و کره گزینه‌های خوبی برای دریافت ویتامینD، ویتامین B و کلسیم مورد نیاز بدن مادر هستند. این ویتامین‌ها و کلسیم نه تنها به سلامت مادر کمک می‌کنند بلکه در صورت تغذیه با شیر مادر موجب تقویت استخوان‌های نوزاد تازه متولد شده نیز می‌شوند. مصرف شیر برای تقویت استخوان‌های مادر نیز ضروری است.

    ۳. گوشت گاو

    همه خانم‌ها طرفدار گوشت ماهی نیستند. مادرانی که به نمی‌تواند ماهی مصرف کنند می‌توانند دو یا سه بار در هفته گوشت گاو کم چرب مصرف کنند. گوشت بدون چربی منبع خوبی از آهن و همچنین ویتامین B12 و پروتئین است. مصرف گوشت گاو همچنین انرژی لازم برای مراقبت از نوزاد را برای مادر تامین می‌کند.

    ۴. برنج قهوه‌ای و حبوبات

    ممکن است خانم‌هایی که به تازگی مادر شده‌اند وسوسه شوند تا برای کاهش وزن از مصرف کربوهیدرات خودداری کنند. اما این راه خوبی برای کاهش وزن نیست زیرا کمبود کربوهیدرات در بدن مادر منجر به بدخلقی و ضعیف شدن مادر می‌شود. برنج قهوه‌ای سرشار از کربوهیدرات است و حبوبات منبع خوبی از فیبر هستند.

    ۵. سبزیجات و نان

    سبزیجاتی مثل کلم پیچ نیز جز بهترین مواد غذایی برای مادران جدید هستند. این سبزیجات شامل آهن، فولیک اسید و فیبر هستند. مادر نه تنها با مصرف سبزیجات پر انرژی و فعال خواهد بود، بلکه احساس سنگینی نیز نخواهد داشت. مصرف نان نیز نباید فراموش شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.