تاثیر ورزش در کاهش وزن

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #84066
    e.amini
    مشارکت کننده

    ورزش مهمترین فعالیتی است که چربی سوزی را افزایش میدهد.زیرا انجام منظم تمرینات ورزشی باعث گسترش توده ماهیچه ای شده و توده ماهیچه ای در مقایسه با توده چربی ، در حالت استراحت انرژی بیشتری مصرف میکند.یعنی هرکس توده ماهیچه ای بیشتری داشته باشد ،سوخت و ساز بالاتری دارد و بیشتر چربی میسوزاند.

    کالری مورد نیاز بدن از چه موادی تامین می شود

    قند و چربی، دو سوخت اصلی تامین کننده انرژی در طول فعالیت ورزشی هستند.پروتئین تنها در موارد اورژانس که قند و چربی برای سوختن مهیا نیستند مورد استفاده قرار میگیرد. چربی برای سوختن احتیاج به مصرف اکسیژن دارد و بکارگیری اکسیژن نیز کمی زمان بر است،بنابراین در شروع هرنوع فعالیتی بدن چون احتیاج به یک منبع سریع سوخت دارد، ابتدا قند را میسوزاند زیرا قند میتواند به شکل بی هوازی و بدون مصرف اکسیزن سوخته شود و سپس اگر شدت ورزش متوسط باشد که بدن بتواند و فرصت داشته باشد که از اکسیژن استفاده کند ،میتواند تدریجا چربی را وارد مسیر سوختن نماید، به این خاطر بهتر است در شروع هر فعالیت ابتدا به مدت 10 دقیقه عمل گرم کردن بدن صورت گیرد و پس از آن حداقل به مدت 20 تا 30 دقیقه ،فعالیت ورزشی ادامه یابد تا چربی بدن مصرف گردد. با این حال در هنگام ورزش همیشه قند و چربی با هم ولی به نسبت های متفاوت میسوزند،این نسبت ها بستگی به شدت و مدت ورزش دارد.

    نحوه سوخته شدن کالری در ورزش های هوازی و قدرتی

    در فعالیتهایی که شدت کمتر ( شدت متوسط) و مدت طولانی تری دارند(مثلا در ورزشهایی که تقریبا 90 دقیقه طول میکشد) مانند ورزش های هوازی، بدن بیشتر چربی میسوزاند پیاده روی و شنا در این گروه ورزش ها جای میگیرند. ولی در ورزشهای پرشدت و کوتاه مدت مثل وزنه برداری و دو سرعت، بدن بیشتر قند میسوزاند.

    تفاوت سوخت و ساز بدن خانم ها و آقایان

    علت بالاتر بودن سطح سوخت و ساز آقایان در مقایسه با خانم ها هم این است که بافت ماهیچه ای در بدن آقایان به طور طبیعی از خانم ها بیشتر است.میزان مصرف انرژی پایه در زنها،10-5% کمتر از مردها است.

    تاثیر ورزش در افزایش چربی سوزی افراد چاق

    افراد چاق کم تحرک که شروع به انجام تمرینات منظم ورزشی میکنند، ممکن است در2 ماه اول ، وزن بدنشان تغییر نکند یا حتی زیاد شود،زیرا ابتدا به موازات سوختن توده چربی، توده ماهیچه ای هم شروع به گسترش می کند و از آنجایی که توده ماهیچه ای سنگین است کاهش وزن نمود نمیکند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.