تاثیر ماست در پیشگیری از فشار خون بالا

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #94849
    m.adibian
    مشارکت کننده

    متخصصان تغذیه و سلامت می‌گویند: زنانی که در هفته پنج وعده یا بیشتر ماست مصرف می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا هستند.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این مطالعه که روی صدها هزار نفر انجام گرفته، مشخص شد مصرف ماست می‌تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را تا یک پنجم کاهش دهد.

    همچنین متخصصان مشاهده کردند تاثیر مثبت ناشی از مصرف پنج وعده ماست در هفته زمانی بیشتر می‌شود که افراد در کنار آن مقدار زیادی میوه، سبزی و خشکبار در وعده‌های غذایی خود بگنجانند.

    به گفته متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون، همچنین افزودن ماست به رژیم‌های غذایی سالم، به کاهش خطرات طولانی مدت فشارخون بالا در زنان کمک می‌کند.

    «جاستین بووندیا» یکی از کارشناسان این مطالعه گفت: بررسی انجام شده اولین تحقیق در نوع خود است که به ارزیابی تاثیرات ماست روی فشار خون پرداخته است. در واقع مصرف روزانه مواد لبنی مخصوصا ماست، خطر ابتلا به فشار خون بالا را پایین می‌آورد.

    به گزارش روزنامه دیلی‌میل، متخصصان دانشگاه بوستون در مورد چگونگی فرآیند تاثیرگذاری ماست بر جلوگیری از افزایش فشار خون توضیحی ندادند هر چند بررسی‌های پیشین حاکی از آن است که باکتری موجود در ماست نقش مهمی در کمک به کاهش کلسترول بازی می‌کند. همچنین ممکن است در کنترل قند خون نقش مفید داشته باشد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.